Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Eva - 27 juli 2008 18:30

Var jag först nästan en hel vecka på mina föräldrars stuga utanför Arvidsjaur. Sedan bar det av till Sälen, där jag hejade fram Martin med flera som tävlade där i Svenska cupen i multisport ( vilken också var en etapp på fem-dagars i multispor toch orientering)).
Efter den tävlingen så bar det av till Mölndal. Där jag nu är efter nästan en månadpå "resande fot"!
Har inte hänt så mycket. Har precis kommit in i en bra träningsperiod efter en svacka. Till helgen är det Kalmar som gäller. Jag ska köra sprinten på fredagkväll och heja och langa dricka på Järnmannen på lördag.
Har en del att skriva om, bland annat om jätte gräshoppan som jag hittade i vårt sovrum. Som numera hoppas jag lever ut i gräset efter att Martin fångade in den och släppte ut den.
Hade inte varit kul att vakna mitt i natten med den i ansiktet.
Igår var jag ute och cyklade över sex timmar. Svettas nästan fortfarande efter den cykelturen.
Blev kanske lite svalare idag när jag testade min nya Point Zero simdräkt från Blue Seventy. Den har korta ben och inga ärmar så det är en sval simdräkt.

Men det räcker nu när det är varmt både på land och i vattnet.
Så varmt att jag, världens badkruka, tog mitt första dopp här om dagen.
Var så varm efter att ha simmat i våtdräkt att jag var tvungen att svalka ner mig med ett dopp i bara baddräkten. Och det händer inte varje sommar, så det är vekligen jätte varmt! Men jag klagar inte. Det är härligt.



 

Skapa flashcards