Alla inlägg under februari 2007

Av Eva - 18 februari 2007 22:18

Dagen började med simning kl.9.00 på Sörgården. Efter knappa 4000 meter simning bar det av hem. Efter lunch var det samling vid Herkulesgården för löpning.Fyra tappra löpare gav sig ut på en ca två timmars lång runda runt i "Herkulesterräng".Resten av dagen har ägnats åt fotografering och packning.På onsdag bär det av till Sydafrika, och enlig rapport från Jonas (som redan är på plats) så finns det inget internet i huset där vi ska bo så raportering kommer troligtvis inte ske daligen.Men någon gång ibland!Nu ska jag hänga upp tvätt, sen sova!

Av Eva - 17 februari 2007 22:31

Vi började dagen med simning. Jag simmade över 4000 meter, vilket var bra för att vara mig. Kändes helt ok. Martin E stod också vid kanten och filmade oss. Filmen såg vi ikväll efter vi ätit middag tillsammans. Det var mycket spret med fötterna för min del så det ska jag tänka extra på imorgon när vi ska simma.Efter lunch så cyklade vi. Vi var åtta tappra cyklister som gav oss i väg tillsammans. Några på mtb och några på racer. Det var skoj att ha sällskap på cykel. Blev ca 8,5 mil. Och som sagt var avslutades dagen med middag på Herkulesgården med filmvisning av dagens simning, en "riktig" simfilm samt Melodifestivalen.Tack för idag!

Av Eva - 16 februari 2007 18:17

Idag har jag vilat från all träning!Kändes som det var dags! Jag hoppas att mina ben känns lättare imorgon.I morgon och på söndag har Herkules träningshelg på hemmaplan. Vilket betyder att vi i helgen ska träna fyra pass tillsammans men bo hemma, vilet jag tycker är skönt då vi varit bort tre helger i rad.Imorgon lördag ska vi simma och cykla. Och på söndag blir det simning och löpning.Nu ikväll ska jag titta på damernas slalom från Åre samt sätta ihop min mtb, som fortfarande ligger i cykellådan från förra helgen tävling. Vi ska cykla mtb på väg imorgon. Vilket är bra eftersom min vinterreacer är i stort behov av en ny kedja....Trevlig helg/Eva

Av Eva - 15 februari 2007 18:37

Idag har jag varit lat.... eller jag har tänkt träna hela dagen men skjutit upp det till eftermiddagen.Istället har jag varit till soptippen ett par gånger. Vi håller på att renovera vårat hus så det blir massa skräp hela tiden. Sen tvättade jag bilen. Och efter det så la jag parafin på alla skidor inför sommaren. Det blir nog ingen mer skidåkning i vinter eftersom vi far till Sydafrika på onsdag.Till slut efter många om och men så cyklade jag backintervaller och efter det så sprang jag en timme. Nu ska jag snart iväg och simma. Ha de bra!

Av Eva - 13 februari 2007 22:41

Vecka 7 är det sportlov på skolorna runt om i Göteborg. Och eftersom jag jobbar som lärare på en skola har jag också sportlov denna vecka!Härligt!Idag har jag hunnit med att springa ett långpass, fixat en massa saker på stan och nu ikväll simmade jag med Triathlon Väst. Fast det gick inte så fort i bassängen idag. Jag kände mig seg och var trött i armarna, och benen också för den delen. Helgens tävling sitter fortfarande kvar i kroppen, men det är inte så konstigt, jag tog faktiskt ut mig i lördags!!!

Av Eva - 12 februari 2007 18:37

Idag bar det av hem till Sverige igen!Men innan dess hann vi med en skidtur i blötsnö och en kort joggingtur.Måste säga att det är vackert i Lichtenstein! Många berg att beundra.

Av Eva - 11 februari 2007 18:33

Idag vann Martin EM-guld i sin agegroup 30-34 år!Jippi!JAg och Andreas passade på att cykla ner till Vaduz och sedan upp till "toppen" innan Martin skulle tävla. Denna "lilla" cykeltur tog 2.15 och vi klättrade 1300 höjdmeter!

Av Eva - 10 februari 2007 18:32

Idag vann jag EM-silver i vintertriathlon i Steg, Lichtenstein.Andreas Svanebo vann GULD i herrklassen!HEJA SVERIGE!

Ovido - Quiz & Flashcards