Direktlänk till inlägg 19 april 2007

Mot och medvind

Av Eva - 19 april 2007 18:25

Idag har jag sprungit fram och tillbaka till jobbet. Motvind och regn i morse och sol och medvind hem nu på eftermiddagen. Vilken skillnad att springa i mot och medvind. Kände mig riktigt snabb och stark på vägen hem till skillnad mot i morse när det både regnade och blåste motvind.
Idag har jag anmält mig till en halv Ironman tävling i Österrike den 2 juni. Det är en Ironman 70.3 tävling som går i St Pölden utanför Wien.
Jag har aldrig kört en halv ironman tävling, så det ska bli spännande att pröva på det också.
Träning går så där, eller den har gått bra, har känt mig sliten ett par dagar så jag har tagit det lugnt. Men idag, speciellt när jag sprang hem kändes det bättre, kanske berodde de på medvinden?!
Det har blivit mycket distansträning både för och efter IM, Sydafrika. Så nu ska jag försöka få in mer intervaller och kortare tävlingar för att försöka få upp farten.
Ikväll ska jag simma. Som vanligt känns det jobbigt innan man kommer iväg men det brukar för det mesta gå bra när man väl är i plurret!

 
 
Ingen bild

bilboo

19 april 2007 22:29

Vad står 70.3 för ?
Mvh Bilboo

 
Ingen bild

TM

20 april 2007 21:41

70.3 miles = 113 km, dvs den totala distansen för en halv Ironman. Det är alltså en Halv Ironman där i Österike Eva ska köra!

 
Mattias

Mattias

21 april 2007 18:35

Läste artikeln i Outside om dig och Martin. Kul!

http://www.mattiasberglund.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards