Direktlänk till inlägg 24 april 2007

Punktering-igen

Av Eva - 24 april 2007 22:44

I lördags fick jag punktering på framhjulet när  jag var och cyklade. Men som tur var hade jag punkteringspray i däcket så det höll hela vägen hem.
Idag fick jagpunktering, igen men på bakhjulet. Men jag måste säga att jag är lite stolt över mig själv då jag fixade det alldeles själv (hade inget val då jag cyklade själv i och för sig) och det gick rätt så fort! När det var fixat var de bara att cykla vidare.
En sak som jag inte gillar med regn är alla snigalr och maskar som kryper ut på asfalten. Idag under cyklningen fick jag sniglar både på flaskor och cykel. Var tvungen att tvätta cykeln för det var fullt med snigel rester under ramen och på hjulen... Blä!
När jag kom hem och tvättat cykeln, åt jag bara och packade ihop lite grejer för att sedan hela eftermiddagen och ändå till nästan nu varit och tagit kort till Runners och Triathlonförbundet.
Vi fotade alla tre grenar det vill säga löpning, cykel och simning. Simbilderna blev från badhuset, då det fortfarande är för kallt att simma utomhus.
Hann aldrig hem och äta mellan fotograferingen och simningen, på kvällen, så jag var väldigt hungrig när jag kom hem.Men jag tyckte simningen gick bra med tanke på all mat som jag inte hunnit äta. Trodde inte att jag skulle orka simma så långt som jag faktiskt gjorde, eller hårt för det var en hård sista serie på 6*100 meter. Men jag var tvungen att "fuska" lite och använda dolmen annars hade jag aldrig orkat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards