Direktlänk till inlägg 15 maj 2007

Triathlondag

Av Eva - 15 maj 2007 22:34

Denna tisdag har gått i triathlonens tecken. Kanske inte så ovanligt, men iallafall.Jag började dagen med ett långt löppass. Var ett par dagar sedan jag sprang så det var härligt att springa igen. Sen var det bara hem och äta och ut och cykla.Har varit så där väder idag. Lite sol, mycket moln och regnskurar på eftermiddagen. Jag blir så less, jag trodde att det skulle vara fint väder idag. Och det var det i morse och fram till jag cyklade iväg. Då började molnen att mörkna. Jag hade hängt ut en massa tvätt, innan jag cyklade iväg,  så jag fick lägga in en långspurt på slutet av cykelrundan eftersom det var en massa mörka regnmoln som hängde över vår torkvinda, såg iallafall ut så när jag cyklade.
Väl hemma så började jag snabbt att ta in kläderna och för en gång skulle hade jag tur. Precis när jag nästan var klar började det regna. Och när jag kom in så kom en riktig skur, skönt att man har vädrets makter på sin sida ibland.
Nu ikväll har jag varit på den "traditonella" tisdags simningen. Gick rätt bra, var piggare än jag trodde att jag skulle vara. Och det är alltid skoj att simma på tisdagar eftersom det brukar vara många där, som man inte träffar i vanliga fall. Så det är kul att hinna prata  några ord iallafall.
Idag blev det inte så många för min del iallafall inte när jag väl var i bassängen. De  ska ha simtävlingar där i helgen och har sänkt temperatuen i bassängen från 28 grader till 26-26,5 grader. Och det känns, det lovar jag.
Är helt okej så länge man simmar, men så fort jag stannade av började jag frysa. I och för sig är det bra för min del, för då måste jag simma hela tiden. Annars är det lätt att man börjar prata med någon och så rusar tiden iväg. Fast det är ju det roligaste med simningen, att träffa "simkompisarna". Och jag har blivit så mycket bättre på att inte prata bort simpassen utan verkligen simma.

 
 
Ingen bild

tobbe

16 maj 2007 22:37

vill du vara med på butles triathlon 2 juni?? baju@telia.com

 
Ingen bild

panta rei

18 maj 2007 16:14

Ok vi män blir snabba när vi får trikåer på oss men hallå Eva nu ser jag på "stillbilden" på båda sidorna av glasögonen strukturer, propellrar??? Nytt hemligt vapen?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards