Direktlänk till inlägg 14 september 2007

Så kom solen

Av Eva - 14 september 2007 16:19

 Imorse när jag vaknade blåste och regnade det. Men var beredd på det eftersom jag hade sett väderprognosen. Fast jag hade i flera dagar planerat in ett långpass på cykeln idag.
Och så blev det. Klädde på min rejält och cyklade iväg. Och visst regnade det och blåste det hela vägen. När jag hade ca en timme hem så fick jag pyspunka. Tog skydd för vinden och regnet i en busskur. När jag bytt slangen och försökre pumpa den visade det sig att den var trasig...Kul?! Nej, det varinte kul. Var bara att byta tillbaka till pyspunka-slangen och cykla hemåt. Fick stanna två gånger och pumpa.
Typiskt att det ska hända när det regnar....
Blev också jätte trött så jag var tvungen att gå in på en kiosk och köpa godis när jag nästan var hemma bara för att orka hem.
Väl hemma var jag helt slut och totalt genomblöt. Och då kommer solen fram. Eller himmlen började ljusna när jag hade 10 minuter kvar på passet.

Men jag ska inte klaga gav mig ut frivilligt, det jobbigaste var nog att jag fick slut på energin. Fast det har ju hänt förr så jag brukar se till att jag alltid har med mig pengar på mina cykelturer ifall hammaren är på väg att slå till, som den var idag. Så med lite godis-hjälp slå kunde jag ta mig hem.

Om mina krafter återvänder snart så blir det nog en joggingtur i kväll.
 

Nu ska jag gå och ta hand om min skitiga cykel som står i garaget och mina blöta och sandiga kläder som ligger i en hög i källaren.

 
 
Ingen bild

ka

14 september 2007 17:44

Nu förstår jag att du var irriterad,när jag stod i vägen. Kram på dig från farbro Kjell.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards