Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Eva - 13 januari 2008 21:46

Mitt helg i korthet.
Två trettioårskalas/middagar och så träning på det. Så nu är jag jätte trött.
Blev en sen kväll igår och tidig morgon idag så utvilad vet jag inte om jag är efter denna helg. MEn det har varit väldigt trevlig.
Förrutom i morse. Då var det inte kul. Jag hade bestämt mig för att cykla till simningen i morse. En cykelsträcka på ca 1 timme och 15 minuter.
Simningen börjar klockan nio så jag brukar fara rätt tidigt, för att vara en söndag.
När jag kom hem i natt var det fyta plusgrader och i morse när jag tittade ut såg det varmt ut. Så jag tog min racer och cyklade iväg. Var lite halt i början, fast jag tänkte att det skulle bli bättre. Men det blev det inte. Var verkligen jätte halkigt ute. Funderade på att vända eller ringa Martin så han kunde hämta mig men envis som jag är så fortsatte jag sakta framåt. Var nära på att ramla ett antal gånger. Klev även av cykel och gick där det var vatten som runnit och blivit is. De sista tjugo minutrarna kunde jag trampa på utan risk för att halka. Men så klart kom jag försent till simningen.
Men hann iallafall simma en och en halv timme. Så det var bra.
Hem var det inga problem, då var det plusgrader igen!

Måste göra en rättelse angående Sylvesterloppet. Jag trodde att de förlängt loppet med ca 300 meter för att få exakt 10 km men tydligen hade de "bara" förlängt med 185 meter. Men det var iallafall en förlängning jämfört med tidigare år.

Imorgon börjar en ny arbetsvecka.
Som kommer att avslutas med en träningshelg i Skåne. Roligt, roligt, jag återkommer mer om denna senare.

Ovido - Quiz & Flashcards