Direktlänk till inlägg 9 april 2008

Blixt och dunder!

Av Eva - 9 april 2008 17:38

Idag har det gått åska i Mölndal. Och haglat! Inget roligt väder....
Jag är glad att jag var iväg och tränade ett par veckor i mars, i sol och värme annars vete sjutton om jag orkat ut i det gråa vädret idag. Man blir faktiskt less och trött på att cykla omkring i regn och blåst flera månader. Nu tycker jag att det är dags att det blir vårt på riktigt.
Med sol och lite värme!
Men jag har haft tur idag iallafall. Var ut och cyklade i fyra och en halvtimme. Varav fyra timmar på helt torra vägar, och en halv timme på blöta vägar och regn/hagel.
Med tanke på alla mörka moln som hängde över himmlen idag så måste jag haft tur. Eller jag hade tur för när jag var "färdigtränad" så kom det flera hagelskurar, men då var jag ju redan inne i värmen och under tak!
Ikväll ska jag på sista Roddklubbs gympan för denna säsong.

Igår hade jag äntligen en hyfsad träningsdag efter förra helgens tävling och hemresa.
Har varit trött och seg i kroppen fram tills i går.
Skönt att det börja vända.  Ska ju tävla i Holland nästa helg.
Sprang oväntat fort till jobbet i går morse. Snudd på rekord tid. Fast jag egentligen inte försökte ta rekord.
Hann också med att cykla intervaller och simma.
Så det blev en riktig triathlondag igår fast i omvänd tävlingsordning.



 

 
 
Niclas B

Niclas B

10 april 2008 09:24

Hej Eva! Här kommer en hälsning från en som bodde i samma lägenhet som dig och Martin då du vann Kalmar Tri och satte banrekord och allt! (Var det 2003?) Kul att hitta din blogg! Hälsa Martin att ta det lugnt med Messmöret! ;-)

http://niclas-b.bloggagratis.se

 
Madeleine Johansson

Madeleine Johansson

10 april 2008 09:52

Njut av den träningsfrihet som du ändå har! Frisk luft varje dag är inte alla förunnat. Jag håller med dig till fullo om vädret, men nu får vi bara gilla läget. Jag får gilla läget på spinningcykeln i mitt förråd för att skapa mig träningstid. Just nu blåser det medvind för mig att jag bara sätter mig där och utför pass efter pass. När racern får rulla på landsvägen för mig blir det väl rena rama glädjeyran. Denna tanke kan ge dig perspektiv på dina cykelpass som är enastående. Ge dagen en glädjetanke åt det lilla! Blåser det medvind eller motvind idag?

http://www.madeleinejohansson.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards