Direktlänk till inlägg 12 maj 2008

1-2-4

Av Eva - 12 maj 2008 17:53

Förra veckans resultat.
1:a på Vårruset, i Göteborg.

2:a Södertälje Duathlon

4:a Skandis GP, Uppsala.


Vårruset har jag redan bloggat om, tack för alla fina kommentarer.

Södertälje duathlon.
Kom sent till start, då vi, jag och Martin varit på Djurgården och kollat på en mässa på förmiddagen.
Vi trodde att det var närmare till Södertälje än det var...
Jag hann knappt värma upp, men som tur var var det soligt och varmt.
Vi började med att springa 2*2,9 km, rätt kuperat på slutet av varje varv. Kändes lätt och bra det första kilometrarna men sen blev jag trött och var tvungen att släppa lite grann på förrsta dam Dorotea som sedan vann loppet.
Början av cyklingen gick tungt, ovan att cykla riktigt snabb, men det lossade efter ett par kilometer och då kunde jag l igga på rätt bra.
Men då jag slarvat med att skruva fast det tillfälliga bågen på min linjecykel som jag tävlade på så fick jag problem att ligga i bågen de sista kilometrarna ( av de 20 km som vi cyklade) i mål och då tappade jag lite fart.
Sista löpningen var ett varv på löpbanan det vill säga 2,9 km.
Sprang på bra i början men blev helt stum i benen den sista kilometern och lufsade i mål som tvåa.

Skandis GP:
Så igår, söndag var det cykelpremiär på riktigti Uppsala. Ett GP-lopp.
Vi cyklade på en varv bana där varje varv mätte 2 km, och det många kurvor, en lång backe och en massa kullerstenar varje varv...
Ingen perfekt bana för mig med andra ord, jag gillar banor utan kurvor och riktig asfalt!
Fick inte heller någon bra start på dagen.
Hade inte kollat upp varvet ordentlig utan överraskades av hur mycket kullsten vi skull åka på. Fick ringa Martin och be honom ta med mina träningshjul då jag var rädd att förstöra mina nya LEW tävlingshjul.
Sedan när jag skulle hämta min nummerlapp vistade de sig att man skulle köra det på ett annat 3 km bort...
Men med lite tur och hjälp från snälla cyklister så kunde jag få min nummerlapp till starten utan att själv hämta den. Tack!!
När jag sedan mötte upp Martin vid starten 25 minuter före start för hjulbyte, så tyckte jag att det var lite mysko att så många tjejer redan höll sig vid starten. På PM:et stod de att starten var 11.15
Men det var ändrat till11.00
Återigen stress, hann bara byta framhjulet då även bromsklossarna behövdes byta.
Stressad och "förtvivlad" ställe jag mig längst bak i ledet.
Det var dagens miss.
De främsta tjejerna körde stenhårt från början och jag tappade första klungan. Körde resten av loppet solo.... Tog in lite på tjejerna framför men lyckades inte komma i kapp.

Rullade in på en fjärde plats.
Så där glad och nöjd, men med tanke på allt som hände precis innan loppet är jag glad att jag kom till start och i mål!

I övrigt har hela helgen vart ett flängade hit och dit.
Vi började helgen redan tidigt i fredags morse, och kom hem sent i gårkväll.
Men vi har hunnit med en massa förrutom att tävla och det har varit både kul och trevligt! Tack alla inblandade!

Idag är jag trött och jag har vilat från allt som kallas träning.
Och som det känns nu blir det en tidig kväll.

 
 
M

M

12 maj 2008 18:23

Oj vad du är duktig......grattis.
Hur kommer man på att träna en sådan sport ???? Började du när nu var "liten"...
Jätte imponerande.......grattis M

http://mayyra.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards