Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Eva - 10 februari 2009 12:50

Morgonens inlägg var kanske lite rörigt.
Ja ja så får det vara.
Nu har jag iallafall varit  och sprungit och cyklat och blivit stucken i fingret en massa gånger. Sprang och cyklade (men så klart inte samtidigt:)) på olika hastigheter och motstånd följt av ett stick i fingret och test av mjölsyra sedan en ny höjning av fart/motstånd.
Resulatet är inte sammanställt och analyserat. Men det finns en del att jobba på innan den riktiga tävlingsformen infinner sig.
Vilket inte var oväntat.
Men det känns bra att jag har testat mig och något att gå efter . Och få lite nya tips på hur  jag kan träna för att bli bättre och starkare.
Så nu blir det hårdkörning!

Av Eva - 10 februari 2009 07:49

Igår var jag hemma hela dagen med teven på. Det var då herrarnas superkombination (störtlopp+ slalom) i alpina-VM.

Jag tyckte att det var kul och intressant hur expertkommentatorerna satt och pratade om hur bra och mindre bra de olika åkarna var i slalom respektive störtlopp, och hur mycket de kunde ta in, och tappa på varje gren.
Mycket intressant och på ett sätt väldigt likt triathlon. Inte grenarna men diskussionerna runt hur mycket man kan tappa och ta in på de olika delmomenten. Man har teknik för den ena grenen men inte den andra osv. 

Kanske är störtlopp och slalom mer likt än simning, cykel och löpning?! Inte vet jag.
Men iallafall så kan man både tappa och ta in på de olika grenarna.
Precis som i triathlon kan man vara olika bra på olika grenar, och tappa och ta in, mycket i varje gren, vilket påverkar slutresultatet.
Han som kom tvåa igår låg på 22:a  plats efter störtloppet, men körde upp sig under slalomdelen till en andra plats. Det är imponerade!
Och jag kände igen mig lite grann då jag också har min sämsta gren först:)
Längtar till det är dags att tävla igen.
Nu ska jag iväg till Aktivitus och testa min form i löpning och cykling!

Simform testningen får bli en annan dag!

Ovido - Quiz & Flashcards