Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Bara en fundering

Av Eva - 10 februari 2009 07:49

Igår var jag hemma hela dagen med teven på. Det var då herrarnas superkombination (störtlopp+ slalom) i alpina-VM.

Jag tyckte att det var kul och intressant hur expertkommentatorerna satt och pratade om hur bra och mindre bra de olika åkarna var i slalom respektive störtlopp, och hur mycket de kunde ta in, och tappa på varje gren.
Mycket intressant och på ett sätt väldigt likt triathlon. Inte grenarna men diskussionerna runt hur mycket man kan tappa och ta in på de olika delmomenten. Man har teknik för den ena grenen men inte den andra osv. 

Kanske är störtlopp och slalom mer likt än simning, cykel och löpning?! Inte vet jag.
Men iallafall så kan man både tappa och ta in på de olika grenarna.
Precis som i triathlon kan man vara olika bra på olika grenar, och tappa och ta in, mycket i varje gren, vilket påverkar slutresultatet.
Han som kom tvåa igår låg på 22:a  plats efter störtloppet, men körde upp sig under slalomdelen till en andra plats. Det är imponerade!
Och jag kände igen mig lite grann då jag också har min sämsta gren först:)
Längtar till det är dags att tävla igen.
Nu ska jag iväg till Aktivitus och testa min form i löpning och cykling!

Simform testningen får bli en annan dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards