Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Tillbaka

Av Eva - 10 augusti 2009 09:11

Efter en lugn vecka förra vecka med endast lite lättare träning torsdag och fredag så var jag i gång på riktigt igår och tävlade.
Det var "bara" en sprint 750 m siming, 20 km cykel och 5 km löpning), ett par kilometer hemifrån oss så det var nära och bra. Och tävlingen arrangerades av Herkules tillsammans med Ted Ås och Helejna.
Kroppen kändes tung innan start men när jag väl kom i gång så flöt det på bra, eller så bra som det kan gå en vecka efter en ironman. Redan innan start hade jag bestämt mig för att ta det lugnt. Eller iallafall inte gå på så mjölksyran sprutade iallafall, om det inte var nödvändigt för en seger.

Och jag lyckades med att vinna utan att ta ut mig helt!

Simingen gick bra, fick ett par bra fötter att ligga efter, cyklingen höll jag ett jämnt bra tempo, och avslutde med en konstigt nog rätt bra löpning. Blev lite stum och trött på slutet men inget konstigt med det.
Jag sprang in under stora hejarrop, som etta i dam klassen. Efter topp 3 i herr klassen och första stafettlaget. Nöjd och glad över dagen!
Och oerhört glad och tacksam över alla hejarrop längst banan! Det är alltid extra kul att tävla på hemmaplan!

I veckan vänar lite mer träning och sedan Svenska cupen i triathlon avslutningen i Eskilstuna på lördag. 
 

 
 
Ingen bild

Fan

12 augusti 2009 22:14

Bra kört så kort efter Kalmar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards