Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Torsdagstrött

Av Eva - 28 januari 2010 20:40

Jag hoppas verkligen att det är det som jag "drabbats" av i dag. Istället för att köra ett hårt intervallpass på cykeln så blev det en halvtimme lätt cykling. Försökte mig på intervaller men ben och kropp sa ifrån på en gång, så jag fick ge mig :)
Det är många både personal och elever på mitt jobb som är sjuk för tillfället. Så jag hoppas att jag bara är trött och inte håller på att bli sjuk. Vore inte bra då vintertriathlonsäsongen börjar nästa helg och slutar för min del helgen efter.
Ska försöka gå och lägga mig tidigt idag så jag är pigg och frisk imorgon.

Tröttheten kan också vara resultatet efter en jobbig gårdag. Först sprang jag till jobbet på morgonen. Sedan tänkte jag cykla hem. Men det gick otroligt tungt då det regnat, snöat och kommit snöblandat regn hela dagen. Det tog lika lång tid att komma hem med cykeln som det tog för mig att springa på morgonen. Fast det var mycket jobbigare. Väl hemma var jag lagom stressad och hungrig. Så det blev gröt och mackor innan jag kastade mig in i bilen och for i väg ett par mil inåt landet för att köra stafett-DM i skidor.
Väl där var det jätte fina spår och betydligt mer snö än här vid kusten. Tävlingen gick bra och mitt lag Herkules dam lag 1 kom på en andra plats.
För min egen del så gick det nästan för lätt. Alltså i spåret, svårt att förklara men jag hann inte riktigt med med armar och ben. Svaret är kanske att jag åkte för lite tävlingar på skidor de senaste åren. Men det är alltid lika kul att tävla på skidor. Och igårkväll var det extra kul, tror det var 12 damlag som var anmälda! Det är inte illa!
Väl hemma var det bara att ta snöskyffeln och försöka få bort så mycket av snöblasket som var möjligt. Och det var otroligt tungt, då snön var så blöt att det droppade av den.... Vi har inte mycket att skotta men det tog tid. Och mina armar tog helt slut. Vet inte om det var skidåkningen eller snöskottningen som tog mest :)


Så ikväll har jag mest bara gjort ingenting. Skönt att bara vara ibland.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards