Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Ingen träning..

Av Eva - 8 februari 2010 17:01

Sist jag tränade var för en vecka sedan och som det ser ut nu så kommer det dröja än ett par dagar till minst innan jag kan/får träna igen.
Min förkylning utvecklades till den värre sortens förkylning under helgen, med feber, hosta och täppt näsa.
Idag åkte jag in till vårdcentralen då febern fortfarande satt i och hostan inte var att leka  med.
Med mig hem efter undersökning, provtagning och samatl med doktorn, fick jag en pencillinkur och order om att ta det lugnt en vecka till och tipset att man faktiskt kan vara sjuk och hemma från jobbet i fem dagar utan läkarintyg, tack för den doktorn :)
Hur som helst så är jag hemma från jobbet idag och imorgon, kanske på onsdag också beroende på hur det känns imorgon.

Att vara hemma från jobbet brukar jag inte vara men ibland finns inga val eller någon ork...

Triathlon, duathlon och multisportsäsongen är det abslout ingen fara med, men den ack så korta två veckors vintertriathlonsäsongen med både EM och VM är tyvärr det som måste strykas från tävlingsprogrammet denna vinter.
Vilket är väldigt synd då jag verkligen har kunnat tränat alla tre grenar, löpning, cykling samt skidåkning (allt på snö), mer än någonsin inför dessa två tävlingar.
Men det kommer alltid nya tävlingar!

 
 
Ingen bild

Chrisse

8 februari 2010 22:58

Tusan va tråkigt! Krya på dig massor! Chrisse

 
Ingen bild

Anna

9 februari 2010 08:57

Trist! Jag hade sett fram emot att följa din tävling. Är glad att du var frisk och kunde åka DM -stafetten i alla fall :) Krya på dig.

 
Ingen bild

camilla

12 februari 2010 11:02

Tråkigt som bara den.....du är en kämpe och kommer igen.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards