Alla inlägg den 10 mars 2007

Av Eva - 10 mars 2007 19:52

.. har det varit idag kan man säga utan att överdriva, iallafall om du frågar mig, Jonas eller Björn. Martin tycker att det är härligt?! Temperatur ? Vi har ingen termometer som tur är. Imorse sprang jag och Martin en halv timme, då var det inte speciellt varmt. Men sen när vi cyklade våran ”vanliga” runda banan baklänges-sandberget-macken-hem var de fruktansvärt varmt på vissa ställen. I en uppförsbacke tänkte jag bara sluta trampa och lägga mig ner så varmt och trött var jag. Kändes som solen brände på huden. Men jag lyckades ta mig runt banan trots värmen, och alla lastbilar som körde förbi oss med massa sand på flaken som blåste ner och fastnade på våra svettiga och solskydds insmorda ansikten, armar och ben. Och till råga på all värme och sand så höll Martin på att köra på en orm som passade på att slingra sig över vägen när han cyklade förbi. Han var lite före mig så när jag kom stod Martin, några meter från ormen och pekade. Då var den nästan på andra sidan vägbanan men det var läskigt i alla fall. Men jag skrek inte! Ormen var säkert nästan en meter lång, ljus gulgrön med massa svarta streck på ryggen. Om den var giftig vet jag inte men skulle tro det, alla ormar i Afrika är väl giftiga?!?!. Det var dagens naturupplevelse. Efter cyklingen sprang vi en sväng till. Nu ska vi iväg på buffé med Camilla och Lars.

Ovido - Quiz & Flashcards