Alla inlägg under maj 2007

Av Eva - 6 maj 2007 16:51

stora svenska framgångar har det varit i helgen i triathlon, Tove vann i Lissabon, Björn i Wildflower, och Jonas och Ted kämpar just nu om topplaceringar i Florida. Kul!
Sen såg jag att  min lagkamrat Camilla vann första etappen i Västerås 3dagars och Emma, en annan klubbkamrat var trea. Bra jobbat!
Och i multisport fortsätter Herkules att vinna och/eller placera sig bra i svenska cupen. 
Jag kan bara säga, GRATTIS!
Som sagt var har jag sjäv tränat i helgen. Idag, eller i morse rättare sagt cyklade jag iväg till Fjärås och simmade. På vägen hem mötte jag massa cyklister. Så det var inte bara jag som var ute och tränade. Jag räknade inte alla men det var säkert 30-40 cyklister jag mötte.
Häftigt!

Av Eva - 5 maj 2007 20:41

Lördagkväll och jag sitter framför datorn och kollar resultat från dagens alla tävlingar. Har varit cykel, triathlon och multisporttävlingar idag, och jag har försökt hittat resultat, är kul att se hur det har gått fast man inte varit med själv. Fast jag blir sugen att tävla när "alla" andra är ute och tävlar.
Själv så har jag "bara" tränat idag. Cykel och löpning har det blivit. Började dagen med att cykla, var molnigt, när jag nästan var hemma så sprack det upp och blev sol. Lite typiskt men det är bra så länge det inte regnar och blåser för mycket.
Nu på kväll så var jag ute och joggade, och det var jätte härligt, solen sken, det blåste nästan ingenting och det var helt enkelt jätte fint ute.
Mellan passen hade jag tänkt göra lite grejer men jag sov middag istället och läste en bra bok.
Jag skulle behöva en dator som skrev mina tankar när jag tränar. Kommer alltid på en massa bra saker som jag ska skriva här när jag tränar men när jag väl sitter vid datorn är det stopp. Jag kommer inte i håg allt bra jag tänkte att jag skulle skriva...


Av Eva - 3 maj 2007 19:24

Nu har jag lagt ut bilder från Hammarö 3-dagars på min hemsida under fotografier.

Av Eva - 3 maj 2007 18:17

Idag har jag känt mig mycket piggare än igår. Steg upp tidigt för att hinna springa till jobbet. Kändes bra.
Sprang hem också men då kändes det lite segare, men det är kanske inte så konstigt när man jobbat en hel dag och är lite hungrig när man springer hemåt.
Ska simma ikväll också.
Annars inget nytt. Ingen tävling i helgen som kommer, men på tisdag ska jag springa Herkules Terrängdåd. Och eventuellt blir det cykeltävlingar nästa helg.

Seg

Av Eva - 2 maj 2007 17:42

Idag har jag och är jag riktigt seg.
Har varit ledig idag eftersom det är onsdag och det är en av mina lediga dagar. Men som sagt var, har jag varit seg och det har inte blivit den träning som jag planerat...
Så kan det vara ibland. Hoppas jag är piggare imorgon, för då ska jag träna, och på fredag och på lördag och på söndag...
Jag har iallafall varit och simmat en timme, plus att jag sprang fram och tillbaka, totalt ca 35 minuters löpning.
Jag hade tänkte att jag skulle cykla nu i eftermiddag/kväll men så blir det inte, jag orkar helt enkelt inte.
Ska försöka masa mig iväg och handla istället, så behöver jag inte göra det imorgon.
Martin ska iväg hela helgen med bilen och tävla i multisport, så då är det skönt om jag ha mat hemma så jag slipper cykla och handla.
Annars idag har jag och Martin varit duktiga. Äntligen har vi fogat i det gamla pannrummet. Vi har till och med börjat att tapetsera, med vävtapet. Men vi kunde inte göra klart eftersom limmet tog slut. Och den sista väggen behövdes spacklas och slipas lite till.
Som sagt var nu ska jag försöka ta  mig i kragen och fara och handla....

Av Eva - 1 maj 2007 15:32

Idag har jag och Matte varit ute och cyklat. Matte är min kompis från Piteå som har varit här och hälsat på sedan i söndags.
Det var härligt att komma ut en sväng. Vilade igår och vi tog det lugnt idag så det var bara skönt att vara ute. Mina ben är fortfarande trötta men som sagt var så cyklade vi inget fort, fast Matte testade och göra ett ryck, precis när mina växlar krånglade men jag lyckades hänga på.
Nu ska vi snart på kalas. Alfonz fyller 6 år. Vi har inte köpt någon present än men vi ska stanna och köpa ett grisöra.
Håller just på att ladda batterierna till vår digitalkamera så jag hoppas jag kan lägga ut bilderna från helgens cykeltävling snart.

Ovido - Quiz & Flashcards