Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

Kallt

Av Eva - 7 juni 2008 17:40

Jag kanske är den enda som fryser just nu...
Men jag har idag gjort en sak som jag aldrig gjort tidigare och kanske aldrig kommer att göra om?!
Jag simmade utan våtdräkt, utomhus, i en sjö. Gick bra i början men sedan blevjag kall. Cyklade dit och sjön ligger ovanför oss så jag var jätte svettig när  jag kom fram. Jag hoppade i och simmade en knapp halv timme. Då frös jag. Sen rullade jag nedför hem, och jag blev inte det minsta varm.
Måste nog gå ut och sätta mg i solen och värma mig.

Annars inget nytt under solen förrutom att jag vaknade i natt utav att det var slagsmål utanför vårat öppna sovrumsfönster.
Det  var två katter som var i luven på varandra. Vaknade av att de satt och skrev på varandra, sedan hörde jag hur de slogs.
Orkade aldrig stiga upp och kolla men i morse när jag kom ut så var den en massa hårtussar nedanför fönstret.

Var tur att jag inte såg utan bara hörde. Verkar varit ett riktigt slagsmål. Och som sagt var jag hörde hur de slogs.

Imorgon ska jag försöka komma iväg på en längre cykeltur. Får se hur det går. Har känt mig rätt så seg idag.
Men känns förhoppningsvis bättre och lättare imorgon.
Nu väntar en lördagkväll framför teven. Ser inte så mycket teve, och det är säkert inget bra men jag är trött och då kan det vara skönt att ligga i soffan och slappa. Är inte heller så ofta det finns tid till att bara slappa.
Så det gäller att passa på!

 
 
Lisse

Lisse

10 juni 2008 22:10

Hej Eva! Det är kul att gå in här då och då och kolla hur det går för dig! Lycka till med tävlandet i sommar! Cykla förbi här om du här vägarna förbi i sommar och kolla in hon som sabbade mitt träningsil (jag som var så på G i somras för att vara jag).

http://edetzoo.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards