Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

2 dagar..

Av Eva - 11 juni 2009 22:31

.. kvar till semester!

Men just nu känns det som höst ute. Grått och regn, regn, regn.
En kort rapport från söndags lopp.
Simningen gick hlet ok. En bit efter som vanligt men inte alls farligt. Även om speakern gärna ville få det till att jag simmade dåligt, men jag gjorde en bra simning för att vara mig! Det var kallt i vattnet runt 15-16 grader så jag frös om fötterna när jag kom upp.
Sedan var det väl 14-14 grader i luften och regnet hängde övertävlingen. Så cyklingen blev kall. Det två första milen (av fyra) kändes bra. Jag kunde trycka på bra, för att vara första tävlingen. De två sista milen var en plåga då min ben, från knäna och neråt var stelfrusna... Inte alls kul. Vaderna protesterade vilt!
Ut på löpningen fick jag sällskap av en kille som höll ett bra tempo, alldeles lagom för mina stela ben. Hängde honom 5 kilometer, sedan hängde han mig 4,8 km för att spurta om mig de 200 m innan mål. Gjorde ingen mot attack utan sprang lugn in i mål. Glad och nöjd över segern i den första deltävlingen i Svenska cupen i triathlon och fram för allt för att mina cykelben kändes bra iallafall de två första två milen, innan de blev kalla!


 
 
Ingen bild

Fan

12 juni 2009 06:27

Oföskämt att påstå något sådant att du skulle vara dålig....
Du är jämn och stark i alla tre grenarna!
Då är det bara att tuffa på och ta hem cupen.
Ha en go ledighet och kör hårt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards