Direktlänk till inlägg 17 mars 2007

Inför morgondagen

Av Eva - 17 mars 2007 14:37

Idag har vi checkat in våra cyklar samt cykel och löp-påsarna. Det blåser jätte mycket och det var svårt att cykla in till tävlingsområdet fast det bara är ett par kilometer, Jag hoppas verkligen att blåsten lugnat ner sig, annars kommer jag att få problem på cykeln. Och i så fall kan man ju ”hoppas” att de är flera som tycker att det är läskigt att cykla i mot, med och snedvind. Cyklingen ska ju egentligen vara min starkaste gren….Vi träffade Camilla och Lars vid incheckningen och enligt vad de hade hört skulle det bli 15-16 grader varmt och blåsigt, kanske också regn.Jag har haft lite problem med vågorna eller rättare sagt att ta mig ut i vågorna när det blåser mycket, så jag hoppas att det inte blåser så mycket i havet. Anledningen att jag är så dålig är att jag inte simmat så mycket i vågor, så jag är lite feg.Mina förhoppningar inför söndagens tävling är höga. Om jag lyckas få till ett bra lopp hoppas jag vara topp 5. Men det är svårt att säga på förhand. Jag har aldrig varit med på en sådan här tuff tävling och startfältet är stenhårt. 6-faldiga Hawaii Ironman vinnaren, Natacha Badmann, Schweiz är här. Hon har för övrigt vunnit här två år i rad. Även ettan, Bella Comerford, England och tvåan, Edith Niederfriniger, Italien från 2006 års världsmästerskap i långdistans triathlon är på plats. Sen är det flera till välmeriterade damer anmälda. Så det kommer att bli stenhårt. Jag tror inte att jag kommer att uppdatera min hemsida eller blogg förrän på måndag. Men tävlingen man följa på www.ironmanlive.com och/eller www.ironmansouthafrica.com

 
 
Ingen bild

Tomas & Lena, Piteå

17 mars 2007 15:13

Lycka till på tävlingen Eva! Du är Bäst!

 
Ingen bild

Tove

17 mars 2007 19:34

Hej Eva,
Försökte sms:a Christian för att önska er alla lycka till, men vet inte om det kom fram...
Jag tänker på er alla under söndagen och håller tummarna så att de vitnar!!!!
Kram/ Tove

 
Ingen bild

Ett Fan

18 mars 2007 16:17

Bra Jobbat Eva !!!!!!
Och Grattis till en bra placering.

 
Ingen bild

Kjell o Ewa

18 mars 2007 16:37

Hej Eva!

Gratulerar till en väl genomförd tävling, det har varit väldigt spännade att följa!
Kul att både du o Martin kom i mål. Hoppas ni är nöjda, vi är i alla fall jättestolta över er!

Många kramar från Kjell o Ewa

 
Jona

Jona

18 mars 2007 17:23

Eva, stort grattis till dig och tack för en inspirerande blogg.

Hälsar Jona

http://www.yogajona.se

 
Ingen bild

Karin o Lennart o Alfonz

18 mars 2007 19:56

GRATTIS båda två!! Bra kämpat! Hoppas ni är nöjda och att allt gått "smärtfritt". Ha en bra resa hem, skall bli himla kul att höra om era upplevelser och vad ni tycker om P-E och Sydafrika. Påskmat i Lindome!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards