Direktlänk till inlägg 19 mars 2007

Ny idol

Av Eva - 19 mars 2007 13:51

Min nya idol heter Natsacha Badmann. Hon vann damklassen i går i överlägsen stil mot ettan och tvåan på långdistans VM 2006. Och de sista två kilometrarna på löpningen sprang hon och vinkade till publiken. Hon har vunnit Ironman Hawaii sex gånger! Igår cyklade hon nästan lika snabbt som de snabbaste killarna och löpningen var hon säkert också jätte snabb på. Simningen var hon ”bara” ett par minuter före mig.Nu till mitt lopp. Simningen var väldigt svår. De blåste och var strömt. Jag kände inte av strömmarna men vågorna. Det var inte svårt att ta sig ut och in men de var rätt vågit när man simmade. Tydligen hade en del motionärer svårt att ta sig i land på grund av strömmarna. Jag simmade på 1.14 Jag tyckte att det gick hyfsat men blev förvånad att jag hade så dålig tid. Björn som var en va de snabbaste killarna simmade på en timme. Så det var en långsam simningen och om man ser på Björns tid så tycker jag själv att jag gjorde en godkänd simninge trots att jag fick krampkänningar i vaderna. När jag sedan cyklade iväg kände jag direkt att min ben inte riktigt var med. Men jag trampade på så pass att de kändes bra. Cyklingen bestod av tre varv på 60 km var. Första och andra varvet cyklade jag om några tjejer framför mig men på tredje varvet tappade jag på de som låg framför mig. Tror att jag låg sexa efter cyklingen. Jag kände redan när jag cyklade det inte var min dag. Jag hade svårt att ställa mig upp och trampa på vid vändpunkten, som jag brukar kunna. Sen när jag klev av cykeln och skulle byta om var jag tvungen att gå, kändes inte som mina ben ville bära mig. Men efter bytet började jag sakta jogga framåt. Och allt eftersom kändes de lättare. Eller lättare och lättare men kändes som jag kunde springa bättre i alla fall. Jag sprang om en tjej och blev omsprungen av en annan så jag slutade totalt sexa.Martin hade en tung dag men tog sig i mål cirka 20-25 minuter före mig. Björn ledde efter cyklingen men bröt på löpningen. Jonas hängde bra med under första cykelvarvet men tvingades bryta då ena skruven på hans sadelstolpe pajade och sadeln sjönk ner i botten.Sitter just nu på Internetcafet och orkar inte vänta på att bilderna från tävlingen laddas upp. Så det kommer bilder senare i veckan.

 
 
Mattias

Mattias

19 mars 2007 14:04

Imponerande Eva! Fasen vad du kör bra. Ska bli kul att surra lite när du kommer hem!

http://www.mattiasberglund.se

 
Ingen bild

Annika

19 mars 2007 15:36

Hej!
Följde tävlingen på webb-tv:n och såg bådas målgångar, kul!! Kanonbra jobbat!!! Du är min idol ;-) Vi syns snart!
Kram

 
Ingen bild

Karin

19 mars 2007 16:39

Grattis EVA! Jag o Jonas var hemma hos MariaJ (hennes kille är ju IT-kille och hade kopplat upp sändning på TV:n) och följde dig och de andra hela loppet, mkt spännnade! Förstod att det måste varit tuffa förhållanden men din simning var ju ypperlig om man ser till vad den andra hade för tider. Ska bli kul att prata mer med dig när du kommer hem!! Kram, kram från Karin

 
Ingen bild

Löwet

19 mars 2007 18:09

Gött jobbat Eva! Det är nog många som har dig som idol...

 
Ingen bild

Ett Fan

19 mars 2007 18:23

Du kommer igen !! Alla kan vi ha en dålig dag på jobbet, eller ?
Lycka till framöver.

 
Micke Selvin

Micke Selvin

19 mars 2007 21:36

Tråkigt att du inte är lika nöjd med loppet som du var häromdagen när du löste tjurskallen :) Men du kom sexa och det är ju inte illa! Var nöjd.

http://www.mickeselvin.se

 
Ingen bild

Linda L

20 mars 2007 09:35

Hej på dig! Det har varit riktigt kul att följa din/er Sydafrikastrapats. Jag kan inte mer än imponeras. Solen och krokusarna kikar fram här igen. Optimistjollarna och roddbåtarna har varit ute, men det har varit dåligt med paddlare... Vi ses snart! Hälsningar Linda

 
Ingen bild

kjell a

21 mars 2007 22:39

Hej Eva,
Efter att ha lyssnat på ultralöparen Rune Larsson i helgen så har jag respekt för alla som genomför en Ironman. Tyvärr är man inte på topp alla gånger men vi vet din kapacitet. Bra kämpat. Du kommer igen nästa gång!

kjell a

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards