Alla inlägg den 1 november 2007

Av Eva - 1 november 2007 22:59

idag har jag flyttat från hus 4, våning 10 till hus 1 våning 3, dvs jag har flyttat från Tove (hennes mamma och bror kommer snart hit) till Kaj, Niklas och Lotta.
Inte så lång flytt, men här ska jag bo till jag ska hem.
Idag har det varit varmt här, mycket varmare än  det varit tidigare dagar.
Nu känns det verkligen att vi är i Florida.
Vi har varit på race meeting och nu ska vi på "pastaparty" eller vad de nu blir för mat.
Annars har det varit vila för hela slanten.
Imorgon blir det lätt träning. Sedan ska man checka in grejerna inför tävlingen. Så nu är det jätte nära start...
Har sett bojarna för simningen. Känns som det är jätte långt men det är ju "bara" 3800 meter som det ska vara!
Jag har tyvärr inte tagit några kort men det ska bli bättring med det.
Så jag kan uppdatera bloggen med lite fina kort!

Av Eva - 1 november 2007 03:39

Igår kväll kom min cykel!
Och idag har jag skruvat ihop den och testat den. Verkar helt ok.
Det känns skönt.
Annars idag har vi simmat, i pool och joggat lite.
Och sett några trevliga djur. När vi sprang såg vi en sköldpadda, och från vår balkong så jag och Tove delfiner. Eller vi tror att det var delfiner iallafall, det var på lång håll men det såg ut så. Annars var det kanske ett gång hajar... Nej allvarligt talat så tror jag att det var delfiner, Ted, Timo och killarna (Timos 3 barn som också är med)har också sett delfiner idag.

Nu ikväll när jag följde med Toveoch Ted ner till stranden, för att de skulle bada, såg vi en snabb vit krabba också...
Jag badade inte, jag höll vaktade handdukarna. Är en riktigt badkruka... Gillar inte att bada, håller mig helst på land.

Idag när vi kom till poolen och skulle byta om så fick vi syns på Jonas (Colting) och Annika. Jonas skulle också simma, så det var ett roligt sammanträffande. De kom igårkväll, så vi visste att de var i krokarna men inte att de skulle simma...

Just ja, glömde en viktig sak som hänt idag. Vi har registrerat oss. Skönt att ha de gjort. Imorgon är det racemöte och pastaparty.
Så nu börjar det att dra ihop sig.......
Ska bli kul att tävla.
Jag längtar ibland, och är nervös ibland. Just nu känns formen sådär men jag tror mest att det är för att man är nervös och ser "alla" andra triathleter som ser supersnabba ut nästa allihopa.
Då bli jag nervös. Men det är skönt att vi är några stycken som är här. Det är kul och man får annat att tänka på.


Ovido - Quiz & Flashcards