Direktlänk till inlägg 4 november 2007

Har ingen bra rubrik för idag

Av Eva - 4 november 2007 05:10

Egentligen borde jag sova men måste skriva av mig lite först.
Som Martin skrev så bröt jag tävlingen idag på grund av hosta.
Veklingen tycker vissa, smart andra (kanske).
Men just i det läget så kändes det som om att bryta var det enda riktiga så här i efterhand kan man ju börja spekulera och undra..
Fast gjort är gjort.
Jag får försöka ta med mig det positiva härifrån. Vi har det jätte trevligt, många svenskar och det är fint väder! Vi bor bra och allt är rätt billigt då dollarn står lågt i kurs.
Och Hawaii-drömmarna får leva vidare.....

Nu om loppet.
Simningen gick bra. Det var bara vi i proklasserna, dam och herr som startade 06.50, det stora startfältet på ca 2500 personer med agegrouparna startade 10 minuter efter oss. Så vi fick en "lugn" simning, simmade på1.03 tror jag.
Cyklingen kändes bra. Blev bara störd ett par mil av 3-4 killar som envisades om att hela tiden köra om, och speciellt en av killarna körde nog allt han orkade för at komma om för när han väl kom om så slutade han nästan trampa... Och eftersom man inte får ligga på rulle så tycker jag att detta störde min rytm. Men efter 2/3 av cyklingen fick jag fritt, och kunde cykla som jag ville, Magen fungerade alla tiders så jag åt och drack bra under hela cyklingen. Så när det var ca 20 km började jag hosta, och hosta. Trodde först att jag svalt en fluga men det ville inte ge sig. Blev då ikapp cyklade av Tylor, som var snabbaste dam, före mig på cykeln. Hon tittade bak ett par gånger när jag fick mina hostattacker. sedan när jag gav mig ut på löpningen hostade jag inte, det gick bra första milen, sen började jag hosta igen. Troode nästan att jag skulle kräkas ibland.
Så jag började gå. Och bestämde mig för att bryta. HAde inga krafter kvar helt enkelt. Så blev jag rädd att jag höll på att bli förkyld, och vad de kan innebära att tävla med sjukdom i kroppen....
Jag gick till sjukhustältet vid växlingens området. Och de kollade lite grejer bland annat lungor, feber och  så men allt var bra, vilket kändes skönt.
Fast jag är besviken att jag bröt. Tur att det finns många svenskar här att prata och umgås med. Det gör allt lättare.Fast det är aldrig kul att bryta....
Jädra skit också.
Typiskt när det går så bra också.
Får fösöka ta med mig att jag faktiskt inte är så kass att simma och att jag verkligen kan hänga med de duktiga tjejerna på cykeln. Och även cykla från många av dem. Hur jag står löpmässigt är svårt att veta men jag vet att några av tjejerna springer snabbare.
Men det hade varit kul att få till en bra löpning också och se hur långt man skulle varit efter.
Om nu detta inlägg blev långt med en massa upprepningar skyller jag på att jag är trött och att mina ögon nästan ståt i kors.
Imorgon börjar min semester. Då ska jag ligga på stranden eller vid poolen och sola. Ska bli skönt! om solen lyser, fast det hoppas jag att den kommer att göra!

 
 
Ingen bild

Kajjan

4 november 2007 05:34

Det är aldrig fel att bryta om man inte mår bra! Du kan om du vill..

 
Ingen bild

Fan

4 november 2007 07:52

Bra jobbat ändå Eva!
Du gav det en bra chans och tvingades bryta av en anledning som störde och förstörde ditt tävlande i går.Otur och dåliga dagar finns ju dock för oss alla.
Du kommer igen nästa gång med besked!!
Ha en skön ledighet.

 
Ingen bild

Beundraren

4 november 2007 08:09

Som du skrev, ta med dig det som var bra och försök lägga det andra bakom dig. Uppenbarligen störde hostan så pass mycket att iaf jag tycker ditt beslut var riktigt. Det var grymt kul att följa din framfart under tävlingen. Hawaii fixar du vid ett annat tillfälle!!
Njut av semestern nu!! Kom ihåg att du är bäst =)

 
Ingen bild

Mathias

4 november 2007 08:22

Grymt kört, underhållande att följa dig via nätet.
Det kommer fler gånger!!

 
Micke Selvin

Micke Selvin

4 november 2007 09:08

Det var mycket spännande så länge det varade. Trist för dig. Ta igen dig ordentligt nu så kommer du igen framöver. Bra kört!

http://www.mickeselvin.se

 
Ingen bild

Sanke

4 november 2007 11:30

Trsit att du var tvungen att bryta, men sånt är livet ibland. Bättre lycka nästa gång!

 
Stefan Manning

Stefan Manning

4 november 2007 11:49

Fy vad taskigt. Jag följde Era förehavande igår och det var riktigt spännande. Men förstod att något var på tok när Du helt plötsligt rasade ner i resultatlistan. Jag tycker att tog ett mycket klokt beslut. Du är ung och det kommer att gå många tåg framöver. Jag vet hur det känns. Jag fick själv bryta i Kalmar, men jag lärde mig väldigt mycket då. Grattis till en bra prestation ändå.

http://sinus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Christian

5 november 2007 08:48

Mkt spännande så länge det varade :)
Omständigheter man inte själv kan styra över är inget att göra ngt åt.
Du visade i alla fall att du kan tampas med eliten. Även mot dom som "fuskat"...
Ha det...

 
Dave

Dave

5 november 2007 15:17

Fasiken vad tråkigt Eva! Försökte följa dig via Ironmanlive så gott det gick ifrån Falun. Jobbigt med killarna du fick cykla om x antal gånger, kan tänka mig det är vanligt som tjej! Bra simmat och grymt cyklat iaf! Du kommer rocka nästa tävling!

Dave

http://www.arthistory.cc/ironman

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards