Direktlänk till inlägg 28 november 2007

Cykeltidningen Kadens #8:2007

Av Eva - 28 november 2007 20:39

Fick idag i brevlådan hem det senaste numret av cykeltidningen Kadens.
Där är jag med i ett reportage som har rubriken "En ny generation, fyra snabba svenskor".
Det är jag (snart 30 år), och tre andra tjejer 23-26 år)som är med i varsitt reportage.
En ny generation, är jag den nya generationen i svensk cykel?! Känner mig lite för gammal för det.
Men jag är ju ny i sporten, det är så de ser på saken, hoppas jag.
Och jag har ju egentligen bara kört linjelopp, på riktogt, detta år.
Tempo-SM körde jag första gången 2005. Så där har jag ju varit med ett par gånger. Mina resultat från tempo-SM, fyra 2005, trea 2006 och tvåa 2007.

Fast det är ju alltid kul att vara med i ett reportage, fast jag inte gillade bilden på mig själv. Men det är smällar man får ta!

 
 
Ingen bild

Tobias

28 november 2007 22:30

Fast det är väl inte fy skam att slå igenom i en ny sport vid 30 års ålder. Tycker du ska se det som en komplimang att tillhöra den "nya generationens" cyklister.

//Tobias

 
Ingen bild

Johan

30 november 2007 10:50

Riktigt kul i sammanhanget är att du förmodligen kommer att spöa många av de som "bara" cyklar nästa sommar, för inte kommer du lägga ner triathlon nu? Kör hårt Eva!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards