Alla inlägg den 11 december 2007

Av Eva - 11 december 2007 22:13

Efter gårdagens vilodag var jag idag mycket piggare.
Har både sprungit och simmat.
Jag är ingen simmare, och jag brukar tycka att simma är tråkigt men denna hösthar det vänt lite grann. Det vill säga jag är fortfarande ingen simmare, på långa vägar men jag har börjat tycka att det är rätt så kul att simma.
Jag har till och med i bland längtat till jag ska simma och det har jag inte gjort förr. Tar det som ett bra tecken!

Men åter till dagens eller kvällens simning,rättare sagt.
Simmar ofta med Triathlon Väst, när jag simmar. Det tycker jag är bra. Att ha några att simma med och en tid att passa så man kommer iväg.
I kväll var det riktigt roligt pass. Speciellt när vi var 6 stycken som låg på samma bana och simmade ett antal 50 meters intervaller. Både kul, jobbigt, trångt och nyttigt för triathlonsimning, Då det brukar vara trångt, vid starten och även ibland under hela loppet.

Jag glömde till och med bort tid, så kul och jobbigt var det. I vanliga fall brukar jag ha koll på klockan när jag simmar men helt plötsigt hade jag simmat över en och en halv timme, bara så där! Jag har inte legat i vattent och simmat så här länge på väldigt, väldigt länge. Sist var nog förra året när jag var på simläger.
Och det var länge sedan jag hade så kul på ett simpass!

Ovido - Quiz & Flashcards