Alla inlägg den 31 december 2007

Av Eva - 31 december 2007 14:52

På 2007 år sista dag gjorde jag min sista tävling för 2007.
Jag sprang Sylvesterloppet här i Göteborg (kom tillbaka igår efter middag efter julfirande i Pite). Vädert var perfekt, sol och någon minusgrad, men det var lite halt också, inte så bra men det var inget som störd mig under tävlingen.
Loppet var 10 km asfalt, kontrollmätt för i år (banan förlängdes med dryga 300 meter från förra året då det visade sig att banan då var lite kort). Sprang på 37.44, och kom fyra i mål efter tre "löpproffs". Så jag får vara nöjd. Var några bra löpare efter mig också så det var skoj att slå dem. Tiden kanske inte är en super snabb tid men med tanke på form (har vilat och nu börjat komma igång med träningen på allvar igen) och fartträning( vilket jag inte kört sedan Florida) så måste jag vara nöjd. Eller jag är nöjd. Det kändes bra att springa idag fast att jag inte sprungit fort på länge kändes givetvis. Så det var bra fartträning för mig.
Jag har aldrig sprungit detta lopp tidigare men det var roligt. Mycket folk och tjo och stoj runt omkring.
Vann fina priser också bland annat ett presentkort på en 50 min massage vilket alltid är bra!
Nu ska jag jogga av lite innan det är dags att avsluta 2007 och skåla in 2008. Ett år som jag ser framemot. GOTT NYTT ÅR!
Resultatlistan finns på:
http://www.sylvesterloppet.se/sylvres/sylres.htm

Blev något fel med min tidtagning. Jag efteranmälde mig och kom med i herrarnas resultatlista, fast de skulle fixas till inom kort! Fast min tid stämmer. Står som  41:a i herrklassen

Ovido - Quiz & Flashcards