Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008

H I A

Av Eva - 20 augusti 2008 17:15

I går kväll var det dags för Teds årliga aquathlon, i år Hällsnäs Internationell Aquathlon. 
Vi simmade 150 meter, sprang 1,5 km (2*750m) tre gånger efter varandra, så det blev en del byten.
Simningen var enkel, vi simmade 75 meter vände runt en boj och simmade tillbaka. Löpningen däremot var krokig, fram och tillbaka, upp och ner med ett antal vändpunkter på varje varv. Och med tanke på att vi sprang 6 varv så blev det en bra vändpunktsträning. Löpningen gick bra men simningen var ingen höjdare.

Första simningen gick bara dåligt, andra simningen fick en dålig start då jag lyckades få årets kallsup nästan direkt jag la mig i vattnet. så det var inte lätt att simma. Fick simma lite bröstsim för att få luft överhuvudtaget mellan hostattackerna.
Sedan förföljde kallsupen mig hela kvällen....Kände hur den nästan satt kvar eller iallafall resterna av hostandet.
Men jag kunde iallafall springa på bra. Andra varvet på det andra varvets löpning kändes riktigt lätt trots att jag sprang i badmössa. Vilket kanske inte var helt fel då det tyvärr regnade hela kvällen. Men detta var inget som stoppade varken de tävlande eller publiken som var hejade som aldrig förr.
Aquathlon är en rolig tävlingsform även om jag kanske inte är bra på simma så är det "kul" när blir från simmade och sedan får ta upp jakten på löpningen, och precis när man är i kapp igen så ska man hoppa i plurret och simma igen. Och där tappar jag tid igen på de duktiga simmarna.

En kul grej i går var att jag var uppe samtidigt som snabb simmande Torbjörn efter sista simningen, inget som skulle vara möjligt på en triathlontävling men när man får springa lite mellan simningarna så...
Kvällen avslutades med mumsig grillbuffé och prisutdelning (inomhus) i hällregn:)

Resultat:
Dam
Namn plac tid
eva nyström 1 27.06
Sofie Dovren 2 29.00
jenny kroon 3 29.56
christine wageborn 4 34.04
Lotta Königsson 5 34.38


Herr
Namn plac tid
Johan Lundin 1 24.21
Martin Flinta 2 25.33
Gary Larsson 3 25.42
Torbjörn Wollfram 4 27.28
Jörgen Sagvik 5 27.42



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards