Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Eva - 15 oktober 2008 22:18

Idag har det varit typsikt höstväder, regn och åter regn. Lite avundsjuk på de som är på varmare breddgrader, men om knappt två veckor ska jag ju själv iväg. Så det är bara att gilla läget! Jag ska inte klaga.
Jag har iallafall varit ute och cyklat. När jag for iväg i morse var det torrt på vägarna och det regnade inte. Men det började att regna efter en stund sedan höll det i under hela turen.
Fast det blåste inte så mycket, och var inte så kallt och det var ju bra!

Ett tag var jag jätte less så jag stannade upp, satte ner bägge fötterna och beklagade mig, för mig själv.
Sedan hoppade jag upp på cykeln och fortsatte cykla. Och då gick det mycket bättre/lättare. När jag kom hem så bytte jag bara mina blöta strumpor mot ett par torra och sedan sprang jag en sväng.
Kändes bra.
Mötte totalt 15 stycken motorcykelpoliser, på en mindre väg. Lite lustigt, först kom ett gäng på 9 stycken, sedan kom det fler! och jag räknade dem allihopa. Lite kul måste man ju ha när man cyklar:)
Sedan mötte jag också en förvirrad jakthund, som sprang mitt på vägen.
Lite vilsen, tror att det var en älghund. Han hade en sändare runt halsen så jag hoppas hans ägare hittade honom. Han såg lite svettig ut. men viftade på svansen då jag pratade med honom. Blev först lite rädd att han skulle börja jaga mig men han bara viftade på svansen och lunkade vidare.
Såg väl inte ut som någon älg, som tur var. Har faktiskt blivit jagad av en älg en gång, men det var mitt eget fel då jag såg en älg när jag var ute och cyklade mtb på en stig i skogen. Ropade på den, och då kom den springade  rakt mot mig. Tog skydd bakom ett litet träd. Men älgen svängade av precis framför mig och sprang vidare. Sedan sprang/cyklade jag fort! Samtidigt som jag kollade bakåt för att se om älgen var bakom. Fast det var den så klart inte!

Men rädd blev jag.

Ovido - Quiz & Flashcards