Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Rörlig?!

Av Eva - 15 juli 2009 21:36

Träningen flyter på bra. Jag har tränat på bra ed mängd men även ett par riktigt hårda pass de sista veckorna.

Får se hur snabb jag är på lördag....
Är lite orolig att all träning har gjort mig seg. Men det återstår att se på lördag då spring-SM ( 750 m simning, 20 km cykel, drafting tillåten, 5 km löpning) avgörs i Hallstahammar.
Ska göra mitt bästa och sen får vi se hur långt det räcker.
Idag har jag för första gången på  många år varit till en kiropraktor. Inte för att det var akut utan mer för att jag råkade ringa till Martin igår när han var där och hips vips så hade jag bokat in mig på en tid idag.
Så här i efterhand var det bra. Har varit lite stel i rygglsutet och rumpan på vänster sida. Och mycket ritkigt så hittade kiropraktorn felet. Jag var lite sned i bäckenet men det gick att knäcka till liksom min stela rygg.
Och nu efter några timmar efter behandlingen känns min rumpa och rygg betydligt bättre än på länge och definitvt bättre än efter gårdagens cykelpass, som kändes rejält i rygg och rumpa.
Sen så blev jag ytterst förvånad då kiropraktorn tyckte att jag verkade mjuk och rörlig. Jag känner mig själv stel som ett kylskåp.
Fast det kanske beror på vem man jämför mig och jag kanske inte är så stel egentligen?! Inte vet jag. Men jag tyckte iallafall det lät och verkade positivt.
Nu gäller det bara att fortsätta att stretcha!


 
 
Ingen bild

johan

16 juli 2009 13:18

men man ska inte stretcha för mycket... lagom är bäst

 
Ingen bild

Eva

16 juli 2009 17:33

Lagom är alltid bäst:)
och stretcha ett par minuter om dagen kan väl inte vara för mkt?!
/Eva

 
Ingen bild

Anne

16 juli 2009 20:26

Kiropraktorer kan göra underverk ibland! Det är skönt när dom "rätar ut" en :-)

 
Ingen bild

Johan

17 juli 2009 14:34

Nej, inte ett par minuter. men det finns ju sjukgymnater/massörer/kiropraktorer som tycker man ska lägga 1h om dagen typ... man kan faktiskt bli "överrörlig" och få problem med muskler och leder för den saken. Lycka till i morgon.

 
Emelie

Emelie

18 juli 2009 20:56

Grattis till SM-guldet! Det gick vägen trots drafting cykling och simning utan våtdräkt :)
//Emelie

http://www.emeg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Therese Omme

18 juli 2009 23:10

ETT STORT GRATTIS till GULDET idag härligt jobbat! Och kul att du ska köra Kalmar!! Lycka till jag håller tummarna för dig! Kram

 
camilla

camilla

19 juli 2009 09:41

kanonbra kört på SM!

Kram

http://www.camillalindholm.com

 
Ingen bild

Ewa-Kjell

19 juli 2009 09:49

Grattis till Guldet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards