Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

SM-guld i sprint

Av Eva - 19 juli 2009 08:19

Jag trodde verkligen inte att jag skulle lyckas vinna gårdagens sprint-SM i triathlon i Hallstahammar. Eftersom det egentligen är alldeles för kort för min del och framför allt för att vattentemperaturen var över 21 grader vilket innebar att vi inte fick ha våtdräkt. Jag simmar bättre och är inte lika långt efter de bästa simmarna med våtdräkt. Utan är ingen höjdare för min del. Efter de 750 m som vi simmade i går var jag dryga 3 minuter efter täten... Cyklingen gick tungt. Fick verkligen kämpa och ta i allt jag hade för att lyckas ta in på de tjejerna som var före mig. Jag var jätte trött i låren redan från första tramptaget vilket säkert berodde på att vi simmade utan våtdräkt och då måste man sparka mer med benen och då blir benen helt enkelt tröttare. Och när jag simmar med våtdräkt så rör jag knappt på mina ben. Så det blev en hel flaska sportdryck och en gel under cyklingen för att överleva. Efter cyklingen låg jag iallafall trea, 50 sekunder från ledaren.
Ut på lpningen gav jag allt från början. Och fick rapporter om att jag plockade in sekunder på ettan. Efter dryga 3 km var jag i kapp och förbi. Och kunde gå i mål som Svensk mästarinna på sprint-SM.
Glad och nöjd speciellt över min löpning!
När vi sedan kom hem igårkväll stod middagen serverad. Min bror och hans kompisar från Uppsala har varit här och hälsat på. Så en bra tävlingsdag avslutades med god mat och väldigt trevligt sällskap.
Här nedan är några bilder från gårdagens lopp:

 
 
Tove

Tove

19 juli 2009 09:38

GRATTIS!!! Kram/ Tove

http://www.tovewiklund.com

 
Ingen bild

Fan

19 juli 2009 15:51

Stort Grattis till Sprint Guldet!
Du är både snabb och rörlig.
Kul att du ska köra i Kalmar!

 
Ingen bild

Gary

20 juli 2009 06:05

Tack för den fantastiska spänning du bjöd på under loppet. Stort grattis!

 
Madeleine

Madeleine

20 juli 2009 08:06

Det var kul att följa din starka upphämtning. Jag och Gary höll tummarna för dig. Hoppas att du fick lite hjälp av de tidsklockningar Gary gjorde. Grattis! Madeleine och Gary

http://www.madeleinejohansson.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sanke

20 juli 2009 17:18

Grattis till segern!

 
Ingen bild

En som undrar

21 juli 2009 16:10

På Herkules hemsida så stod det att det var en junior först. Vinner inte hon SM då???

 
Ingen bild

Caroline F

22 juli 2009 09:30

Jättegrattis!!! :-)

 
Ingen bild

Fredrik G

22 juli 2009 10:12

Grattis till SM-guldet!

 
Ingen bild

Eva

22 juli 2009 21:06

Tack för gratulationerna!
annie, den snabbsimmande junioren som var först i mål, vann JSM.
/Eva

 
Katarina

Katarina

30 juli 2009 10:44

Fy fabian vilken upphämtning!!!

Grattis!

http://www.cykelmygg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Skapa flashcards