Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av Eva - 15 augusti 2007 22:12

I måndags började jag om att jobba efter ett par veckor semester.
Roligt att träffa alla arbetskompisar igen men jobbigt att stiga upp på morgonen. Beror nog mest på att det är svårt att gå och lägga sig i tid.
Igår så skulle jag cykla till jobbet hade jag tänkt, eftersom jag direkt efter jobbet skulle kunna fara och träna. Men det gick inte så bra. Fick punktering efter 2-300 meter så det var bara att vända om.
Samtidigt som jag började gå ringde jag och väckte Martin som jag visste inte hade stigit upp.
När jag kom hem, bytte jag om, stoppade träningskläder i väskan och cykeln i bilen. Sen skjutsade Martin mig till jobbet för att jag skulle hinna. Och jag hann, och Martin fixade min punktering utanför mitt jobb, eftersom jag var tvungen att gå på ett möte som lämnade han in min lagade cykel på "mitt" rum.
Så jag kunde cykla direkt efter jobbet i går i det fina vädret!
Men ibland så går det inte så fort för mig när jag tränar och igår var en sådan dag. Blev omcyklade av en hel hög med cyklister. Fast jag cyklade också om några....
Idag har jag simmat och sprungit.
Till helgen blir det tävling både lördag och söndag.
Först är det triathlon-SM på olympisk distans ( 1500 m simning, 40 km cykel, och 10 km löpning) i Örserum, på lördag sedan far vi till Lidingö för att köra Super-sprint tävlingen där på söndag.
Blir som en skidsprinttävling. Först får alla köra ett kvalheat, sedan går det bästa tiderna vidare till kvart, semi och till slut final.
Ska bli spännnade!

Ovido - Quiz & Flashcards