Alla inlägg under november 2007

Av Eva - 8 november 2007 16:06

Nu är jag hemma. Kom igår onsdag. Och imorse när jag vaknade var det frost och minusgrader. Lite annorlunda mot i Panama City Beach.
Har jobbat idag. Och nu sitter jag hemma vid datorn och funderar på vad jag ska börja med, blir nog att packa upp väskan.
Min cykel + lådan/kartongen med mina hjul och våtdräkt har inte kommit hem än. Jag hoppas att de kommer ikväll.
Men när jag stod där på Landvetter, flygplatsen och väntade på mina grejer började jag att skratta. Jonas Colting, åkte hem från Florida i måndags, det vill säga dagen innan mig ocn hans kartong kom igår. Den såg exakt ut som min enda skillnaden var att jag tejpat med brunt tejp och han med silvertejp. Trodde det var min och att den blivit öppnade i tullen och igentejpade med silver tejp men när den kom närmare stod det Jonas namn på den.
Kanske kommer Ted, Anso, Kaj och Timo och killarna se mina föresenade grejer ikväll eftersom de kommer hem idag!?!

Av Eva - 7 november 2007 12:23

Sa sitter jag pa flygplatsen  Amsterdam, igen. Sist jag var har var pa vag hem fran Sydafrika i varas.
Resan hit har gatt bra. Men jag fick betala 125 dollar for att fa med mig min cykel. Fast med tanke pa att jag hade en vaska, en cykelvaska samt en kartong med mina nya hjul + vatdrakt sa tycker jag att jag kom ratt billigt undan i allafall.
Ar trott, det ar inte sa latt att sova pa ett plan. Jobbigast tycker jag att det ar for benen. Hade jag bara fatt halla upp dem hade det kanns mycket lattare att flyga.
Nu langtar jag hem. Maste vanta ett par timmar till innan flyg lyfter mot Landvetter och Molndal.

Av Eva - 6 november 2007 15:50

Nu tror och hoppas jag att min cykel är färdigpackad. Jag har iallafall packat och stängt cykelväskan, men det skulle inte förvåna mif om jag har glömt något så jag  måste öppna upp hela väskan igen.
Min andra grejer är också nästan helt färdigpackade.
Annars så skiner solen här idag igen. Ska försöka sitta ute en stund nu innan jag ska fara.
Min hosta har gått över men det känns fortfarande som om jag har något i bröstet... Konstigt, i söndags kände jag av det hela tiden. Igår och idag känner jag det lite då och då.
Fast jag hostar inte. Men det går förhoppningsvis över snart.

Av Eva - 6 november 2007 06:08

Det blev först nästan en heldag vid poolen och sedan en helkväll med shopping.
Det kallar jag semester!
Solen har lyst hela dagen idag och det har varit varmt. Jag badade till coh med i havet. Jag brukar inte bada så mycket men det var skönt att svalka av sig idag. Vi såg en hel hop med delfiner idag igen. Denna gång var de mycket närmare land... Kul!
På eftermiddagen åkte vi iväg till ett jätte, jätte stort köpcenter ( fast alla affärer hade en egen ingång utifrån gatan)med en massa, massa olika butiker. Jag är ingen shoppare men det var kul att se och att följa med iallafall. Det mest konstiga var att vi var nästan ensamma i butikerna. Det är lågsäsong här nu men iallafall.
Fast jag klagar inte!
Imorgonbitti ska jag packa ihop mina grejer. Far härifrån i morgon eftermiddag. Tar ett dygn att komma hem med alla olika tidszoner.

Av Eva - 5 november 2007 15:16

och solen skiner från en klarblåhimmel. Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Eventuellt blir det Panama City, och lite shopping. Men vi får se.
Imorse när jag vaknade, så hade vi fått in en gråsparv i allrummet. Balkongdörren hade stått lite på glänt hela natten så den hade smitit in den vägen. Jag öppnade dörren allt jag kunde och gick in på mitt rum igen ett par minuteroch när jag kom ut igen hade gråsparven hittat ut igen..
Som tur var.....

Av Eva - 5 november 2007 06:04

..eller rättare sagt ett par timmar på stranden blev det idag.
Jag gillar att vara ute i solen men att ligga och sola en hel dag är inget för mig. Men var ute på standen ett par timmar idag. Var härligt!
Sedan åt vi lunch på ett mysig ställe nästan på stranden.
Och nu ikväll har vi varit på middag och prisutdelning, och efter fest.
Det var trevligt.
Cykelbilden är från tävlingen tagen av en av bröderna Airikka under gårdagens lopp.
Och den andra bilden tog jag idag på utsikten vid stranden som ligger nedanför vårat hotell.
Imorgon blir det ännu en riktigt semesterdag och på tisdag far jag hemåt.

Av Eva - 4 november 2007 05:10

Egentligen borde jag sova men måste skriva av mig lite först.
Som Martin skrev så bröt jag tävlingen idag på grund av hosta.
Veklingen tycker vissa, smart andra (kanske).
Men just i det läget så kändes det som om att bryta var det enda riktiga så här i efterhand kan man ju börja spekulera och undra..
Fast gjort är gjort.
Jag får försöka ta med mig det positiva härifrån. Vi har det jätte trevligt, många svenskar och det är fint väder! Vi bor bra och allt är rätt billigt då dollarn står lågt i kurs.
Och Hawaii-drömmarna får leva vidare.....

Nu om loppet.
Simningen gick bra. Det var bara vi i proklasserna, dam och herr som startade 06.50, det stora startfältet på ca 2500 personer med agegrouparna startade 10 minuter efter oss. Så vi fick en "lugn" simning, simmade på1.03 tror jag.
Cyklingen kändes bra. Blev bara störd ett par mil av 3-4 killar som envisades om att hela tiden köra om, och speciellt en av killarna körde nog allt han orkade för at komma om för när han väl kom om så slutade han nästan trampa... Och eftersom man inte får ligga på rulle så tycker jag att detta störde min rytm. Men efter 2/3 av cyklingen fick jag fritt, och kunde cykla som jag ville, Magen fungerade alla tiders så jag åt och drack bra under hela cyklingen. Så när det var ca 20 km började jag hosta, och hosta. Trodde först att jag svalt en fluga men det ville inte ge sig. Blev då ikapp cyklade av Tylor, som var snabbaste dam, före mig på cykeln. Hon tittade bak ett par gånger när jag fick mina hostattacker. sedan när jag gav mig ut på löpningen hostade jag inte, det gick bra första milen, sen började jag hosta igen. Troode nästan att jag skulle kräkas ibland.
Så jag började gå. Och bestämde mig för att bryta. HAde inga krafter kvar helt enkelt. Så blev jag rädd att jag höll på att bli förkyld, och vad de kan innebära att tävla med sjukdom i kroppen....
Jag gick till sjukhustältet vid växlingens området. Och de kollade lite grejer bland annat lungor, feber och  så men allt var bra, vilket kändes skönt.
Fast jag är besviken att jag bröt. Tur att det finns många svenskar här att prata och umgås med. Det gör allt lättare.Fast det är aldrig kul att bryta....
Jädra skit också.
Typiskt när det går så bra också.
Får fösöka ta med mig att jag faktiskt inte är så kass att simma och att jag verkligen kan hänga med de duktiga tjejerna på cykeln. Och även cykla från många av dem. Hur jag står löpmässigt är svårt att veta men jag vet att några av tjejerna springer snabbare.
Men det hade varit kul att få till en bra löpning också och se hur långt man skulle varit efter.
Om nu detta inlägg blev långt med en massa upprepningar skyller jag på att jag är trött och att mina ögon nästan ståt i kors.
Imorgon börjar min semester. Då ska jag ligga på stranden eller vid poolen och sola. Ska bli skönt! om solen lyser, fast det hoppas jag att den kommer att göra!

Av Eva - 3 november 2007 23:10

Nu kom jag på att jag kunde prova att ringa Niklas, och som tur var hade i alla fall han telefonen på. Eva fick något i halsen i slutet på cyklingen som sattes ig där och hon hade börjat hosta oavbrutet, försökte en bit in i löpningen med det gick bara inte, hostan tog överhanden. Mycket mystiskt! Kanske något konstigt djur, eller en förkylning:(

Men hon uppges må bra och kan andas ganska normalt nu.

Nästa inlägg kommer nog från Eva själv