Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Eva - 16 januari 2008 22:15

Imorgon efter jobbat far jag och Maria J till Malmö för en träningshelg med Tove, Therese, Jona och Camilla.
Ska bli riktigt roligt!
Fast jag bara ska vara borta ett par dagar så blev det en massa packning.
Har nästan packat allt, hoppas jag...
De sista, cykelskorn och vantar är på tork efter dagens cykling så det ska jag packa imorgonbitti.
Som sagt var idag har jag cyklat, i blåsten. Fast dock inget regn. Skönt!
Det har regnat mycket här nu och det börjar bli mycket vatten i sjöar och vattendrag. När man cyklar ofta på samma ställe så ser och hör man förändringar. Idag var det vatten på en del ställen på vägarna och det forsade i de små bäckarna som i vanliga fall inte brukar forsa.

I helgen står alla tre grenar på schemat, det vill säga, simning, cykel och löpning. Och även ett yogapass med Jona. Har aldrig "yogat" förr så det bli spännande.
Roligast av allt kommer självklart att träffa de andra tjejerna och prata!
Kommer bli en helg med massa träning och "tjatter"!

Av Eva - 13 januari 2008 21:46

Mitt helg i korthet.
Två trettioårskalas/middagar och så träning på det. Så nu är jag jätte trött.
Blev en sen kväll igår och tidig morgon idag så utvilad vet jag inte om jag är efter denna helg. MEn det har varit väldigt trevlig.
Förrutom i morse. Då var det inte kul. Jag hade bestämt mig för att cykla till simningen i morse. En cykelsträcka på ca 1 timme och 15 minuter.
Simningen börjar klockan nio så jag brukar fara rätt tidigt, för att vara en söndag.
När jag kom hem i natt var det fyta plusgrader och i morse när jag tittade ut såg det varmt ut. Så jag tog min racer och cyklade iväg. Var lite halt i början, fast jag tänkte att det skulle bli bättre. Men det blev det inte. Var verkligen jätte halkigt ute. Funderade på att vända eller ringa Martin så han kunde hämta mig men envis som jag är så fortsatte jag sakta framåt. Var nära på att ramla ett antal gånger. Klev även av cykel och gick där det var vatten som runnit och blivit is. De sista tjugo minutrarna kunde jag trampa på utan risk för att halka. Men så klart kom jag försent till simningen.
Men hann iallafall simma en och en halv timme. Så det var bra.
Hem var det inga problem, då var det plusgrader igen!

Måste göra en rättelse angående Sylvesterloppet. Jag trodde att de förlängt loppet med ca 300 meter för att få exakt 10 km men tydligen hade de "bara" förlängt med 185 meter. Men det var iallafall en förlängning jämfört med tidigare år.

Imorgon börjar en ny arbetsvecka.
Som kommer att avslutas med en träningshelg i Skåne. Roligt, roligt, jag återkommer mer om denna senare.

Av Eva - 6 januari 2008 22:39

Idag vann Charlotte Kalla, hela Tour de Ski över hela världseliten på längdskidor. Jag är så imponerad! Grattis!
Var och simmade i morse sedan har jag suttit som klistrad vid teven. Har sett intervjun med henne efter tävlingen ett par gånger och man blir lika glad varje gång. Och inte tala om när Gunde kommer med i bilden då början man nästan gråta och skratta samtdigt. När man ser hur glad och stolt han är. Och Kallas pappas kram efter målgången den går inte av för hackor den heller!

Själv så har jag som sagt var simmat på morgonen. Sen sett teve och blivit seg. Men till slut tog jag mig iallafall ut i snöslasket och sprang lite fart. Skönt att få lite speed under skorna ibland.
Imorgon börjar jag om att jobba efter min jul och nyårsledighet.
Känns som om jag varit ledig länge. Fast jag hade gärna varit ledig ett par veckor till.
Ska försöka göra upp ett grundträningsprogram för veckorna nu. Brukar ha en träningsstomme som jag utgår från som nästan ser samma ut vecka efter vecka. Men som jag självklart ändra endel efter hur  träning går, kroppen känns, hur veckan ser ut i övrigt och även ibland, inte så ofta efter väder och vind.

Av Eva - 5 januari 2008 21:48

Jag brukar inte så på hockey,  men just nu ser jag på JVM-finalen mellan Sverige och Kanada. Och det beror mest på de två killarna som sitter och kommenterar matchen. Har inte namnet på dem men de är roliga och man blir helt inne i matchen. De sitter och pratar med spelarna, de försöker och de känns som de nästan lyckas:) De är verkligen nervösa och helt inne i matchen. Har aldrig varit med om två stycken som är så i matchen samtidigt som de kommenterar. -Det är framåt som gäller grabbar, framåt!!!
Roligt och spännande är det! Just nu står det 2-1 till Kanada men Sverige har haft många chanser nu på slutet.
Heja Sverige!

Av Eva - 5 januari 2008 20:10

det vill säga att idag har "alla" julsaker åkt upp på vinden igen. En vecka för tidigt, jag tror att tjugonde Knut är  någon dag nästa helg, fast hade tid idag så då var det bara att passa på.
Var ute och sprang ikväll och då såg jag att vi nog var först med att plocka bort adventsljusstakar och stjärnor men någon måste ju vara först.
Annars har jag varit ute och cyklat i snålblåsten idag. Tror att de blåste ännu mer idag än sist jag var ute. Fast rätt klädd så går det bra.
För första gången i min cykelkarriär så hörde jag radio medan jag cyklade. Ville höra hur det gick för Charlotte Kalla och Anna Hansson på Tour de Ski fast jag var ute och tränade. Och det gick ju bra! För dem och för mig som cyklade så jag kommer nog ha med mig radion fler gånger.
Enda gången när det var problem var när det blåste så mycket att jag knappt hörde vad de sa.
Just nu snöar det här. Men jag tror att det skulle bli plusgrader i morgon så då blir det bara slask eller regn i stället.
Tråkigt, hade varit bättre om snön fick ligga kvar så man kunde åka skidor!

Av Eva - 4 januari 2008 12:47

Idag hade jag tänkt att springa och simma men istället ligger jag hemma i soffan och vílar. Testade att springa på morgonen men benen var inte med så jag bestämde mig för att ta en vilodag i stället. Har även ont i huvudet så det är bäst att vila.
Så nu ser jag på skidsprinten. Och hejar på idolen Kalla och de andra svenska åkarna som är med.
Verkar som det eventuellt kan börja snö här imorgon, kanske kommer att gå att åka skidor någon dag...

Av Eva - 3 januari 2008 16:58

..är precis vad det blåst här idag. Har varit kring noll på termometern, plus att de blåst rätt mycket och snöat lite, från och till. Snön har inte lagt sig mer yrt omkring lite grann bara.

Jag är fortfarande ledig från jobbet så det har varit träning för hela slanten idag. Började med att simma en timme i morse. Sedan var jag bara hem och åt lite och tog på mig en massa kläder innan jag for ut och cyklade.
Jag brukar kunna beräkna hur långt jag hinner cykla på en viss tid ganska bra. Men så var inte fallet idag. Kan bero på att det var andra gången jag cyklade mtb för säsongen. Och att cykla på en mtb med "feta däck" är betydligt trögare att att cykla på en racercykel med smala nästan omönstade däck. Så istället för att cykla kring fyra timmar som var planen från början blev det nästan en fem timmars tur. Och trött blev jag... Var länge sedan jag cyklade så länge.
Men jag vet inte om jag skrivit det tidigare, hur som helst så måste jag verkligen påpeka vikten att ha riktigt bra kläder, speciellt en dag som denna när det både är lite kallt och blåser isvindar. När jag väl kom hem så frös jag bara lite grann om mina fötter. Annars var jag varm. Jag hade först på mig mina varmaste strumpor, ett par från woolpower, cykelskor och överdrag på fötterna. På underkroppen cykelbyxor, långkalsonger och sedan ett par vindtäta vintercykelbyxor. På överkroppen ett varm woolpower underställ med polo, en tunnare jacka och en goretex jacka över. På händerna ett par suveräna goretex tumvantar och på huvudet en vindtät cykelmössa och så hjälm och solglasögon. Oj, blev ju en massa kläder märker jag nu när jag skrivit ner allt men jag frös ju inte och det är ju huvudsaken.

Av Eva - 31 december 2007 14:52

På 2007 år sista dag gjorde jag min sista tävling för 2007.
Jag sprang Sylvesterloppet här i Göteborg (kom tillbaka igår efter middag efter julfirande i Pite). Vädert var perfekt, sol och någon minusgrad, men det var lite halt också, inte så bra men det var inget som störd mig under tävlingen.
Loppet var 10 km asfalt, kontrollmätt för i år (banan förlängdes med dryga 300 meter från förra året då det visade sig att banan då var lite kort). Sprang på 37.44, och kom fyra i mål efter tre "löpproffs". Så jag får vara nöjd. Var några bra löpare efter mig också så det var skoj att slå dem. Tiden kanske inte är en super snabb tid men med tanke på form (har vilat och nu börjat komma igång med träningen på allvar igen) och fartträning( vilket jag inte kört sedan Florida) så måste jag vara nöjd. Eller jag är nöjd. Det kändes bra att springa idag fast att jag inte sprungit fort på länge kändes givetvis. Så det var bra fartträning för mig.
Jag har aldrig sprungit detta lopp tidigare men det var roligt. Mycket folk och tjo och stoj runt omkring.
Vann fina priser också bland annat ett presentkort på en 50 min massage vilket alltid är bra!
Nu ska jag jogga av lite innan det är dags att avsluta 2007 och skåla in 2008. Ett år som jag ser framemot. GOTT NYTT ÅR!
Resultatlistan finns på:

Blev något fel med min tidtagning. Jag efteranmälde mig och kom med i herrarnas resultatlista, fast de skulle fixas till inom kort! Fast min tid stämmer. Står som  41:a i herrklassen