Alla inlägg den 2 oktober 2007

Av Eva - 2 oktober 2007 22:48

2.07.41 blev min tid på Lidingöloppet 30 km.
Jag sprang nästan två minuter snabbare än förra året. Vilket var mitt mål innan tävlingen. Så jag får vara nöjd fast jag inte kände mig speciellt lätt  benen. Fast jag var betydligt piggare när jag kom i mål än jag var förra året då jag nästan gick in i väggen. I år fanns det en ytterligare vätskekontroll samt att det var betydligt svalare och regnigare i år än förra året.
Sedan hade jag med mig två gel som jag tog under loppet. Vilket också var bra.
Jag for till Stockholm redan på fredag, då jag var reserv till Idrottsarrangörens lag på Lidingöstafetten. De tre lagen som sprang för Idrottsarrangören vann dam och herrklassen samt kom trea i mix.

Jag behövde inte springa men var med och hejade. Sedan på kvällen var det middag. Det var trevligt!
Vi var ett rätt stort gäng, mest löpare och orienterare och sponsorer och så jag.
Det är intressant att träffa idrottare från andra idrotter och se och höra hur de har det och tränar. Mycket intressant. Och man har mycket mer gemensamt än man kan tro.
I veckan ska jag försöka simma och cykla mycket. Mina "löparben" är fortfarande lite slitna från lördagens lopp.
 

Ovido - Quiz & Flashcards