Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Eva - 30 oktober 2007 17:52

Nu är jag framme i Florida, eller jag kom för ganska många timmar sedan om man ska vara exakt. Men nu har jag fått igång internet på min (eller rättare sagt Martins) dator (som jag fått lånat). Men tyvärr hittade jag ingen adapter hemma så nu måste jag köpa en, snart, för batterinivån på datorn är inte så hög.
Det är skönt att ha en datorn med internet med sig så man kan hänga med vad som händer hemma. Då känns det inte som om man är så långt borta.
Resan gick bra. Fick en mycket bra start vid incheckningen på Landvetter. Det var inga som helst problem med att få ta med cykeln. Vilket det inte heller skulle bara men det brukar i allafall strula och ibland måste man betala dyra pengar för att få med sin cykel. Men igår gick allt bra.
Hade bara en timme mellan att min plan landade i Amsterdam till mitt nästa plan mot USA och Memhpis startade så det var lite stressigt men fungerade bra för mig trotts att jag fick springa genom halva flygplatsen. Men tyvärr blev min cykellåda kvar i Amsterdam men jag hoppas den kommer ikväll istället.
Väl framme i Panama City kom Tove och Ted och hämtade mig på flygplatsen.
Trevligt när man möts av kända ansikten på "okänd" mark.

Vi ligger sex timmar här så jag kom fram igårkväll. Då var det bara att gå och lägga sig eftersom det svensk tid var mitt i natten.
Men jag vaknade för skam idag. Det vill säga halv sex på morgonen. Men det var inget att göra åt.
Dagen blir lång när man stiger upp tidigt!
Har varit och simmat med Ted, Tove och Timo. Vi bor nästan på stranden. Bara 1-1,5 km från starten på tävlingen. Så vi simmade i havet. Tyvärr så ligger min våtdräkt i min cykellåda någonstans i världen så jag fick simma i min "hajdräkt" som jag också har med mig. Jag ljuger om jag säger att jag svettades, men så länge jag simmade höll j ag mig varm. Men direkt jag stannade upp frös jag.
Tyvärr är det inte speciellt fram här,  och en massa tunna moln på himlen så solen värmer inte heller speciellt mycket. Perfekt tävlingsväder men så här innan tävlingen får det gärna vara lite varmare.
Tänkte försöka vänja kroppen med solen innan det är dags för tävling. Men just nu är det "för kallt" för att sitta ute. Fast det är ju ett par dagar kavr innan tävlingen.
Skulle vara typiskt om det blev jätte varmt på tävlingsdagen.
Men det kan man ju aldrig bestämma över, vädert alltså.
Nu ska jag ut och jogga en stund. Fast det blir i shorts och linne, för så kallt är det inte :)


Skapa flashcards