Alla inlägg den 6 oktober 2007

Av Eva - 6 oktober 2007 19:58

Men inte för min del. Igår, fredag var jag med och hjälpte till att bygga TC till Herkules multisporttävling. Och idag steg jag upp 5.30 för att följa med Martin till denna tävling. Martin tävlade ( kom tvåa i Långa herrklassen tillsammans med Bringby) och jag var med och hjälpte till lite på morgonen. Innan jag själv sprang en runda. i Delsjöterrängen, där tävlingen hölls.

Och sedan hejade jag på!
Jag tror att det var över 200 startande lag sammanlagt i korta och långa klassen. Roligt och en massa folk överallt!
Och vädret var underbart, strålande sol och nästan helt vindstilla.
Jag har själv tävlat i multisport i många år och känner många multisportare. Och det var många som jag kände som var på tävlingen idag, både som tävlande, hejade och funktionärer, så det var väldigt trevligt!Det är många som jag inte träffat på länge.
Många som tävlar i multisport har hållt på med någon annna sport först ex. orientering och sedan går man över till multisport.
Så gjorde jag med, är längdåkare från början, sedan blevjag multisportare och nu är jag mest triathlet, duathlet och cyklist.
Jag har faktikst inte tävlat i multisport någon gång i år. och inte heller paddlat, då jag sålde min egen kajak i vintras. Men nu har Martin köpte en kajak som jag kan paddla så det blir ev. någon paddelpass senare i höst.
Och vem vet kanske blir det någon tävling nästa år.

Ovido - Quiz & Flashcards