Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Eva - 3 oktober 2007 20:40

Idag när jag var ute och cyklade fick jag punktering igen. På 6 cykelpass har jag haft tre punkteringar. De två första var på samma bakhjul, så det kan har varit något som suttit kvar i däcket. Men idag hade jag ett annat bakhjul men fick punktering iallafall. Hade bara ett par kilometer kvar, och var trött så jag ringde Martin och han var snäll och kom och hämtade mig. Jag orkade helt enheltinte fica punkteringen när jag nästan var hemma trots att jag hade grejer med mig. Hade jag varit längre bort hade jag fixat den.
Martin har en teori, att jag inte lyfter på rumpan tillräckligt när jag cyklar i gupp, över trottoarkanter, stenar m.m. Men det tycker jag att jag gör. Har kanske bara haft otur men det är segt...
Vi har också haft otur men gamla teveapparter. I somras gick våran stora teve sönder, den blev bara svart.
Sen har två andra gamla tv-apparater gått sönder hos oss sen i lördags. Ena började brinna när Martin skulle köra paddelmaskin, den andre(som kom direkt från förrådet) började lukta rök vid samma aktivitet. Och båda "bor" numera i våran släpvagn i väntan på soptippen.

Skapa flashcards