Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Eva - 10 oktober 2007 19:42

idag tänkte jag blogga om vad jag egentligen ska blogga om, min träning och mina tävlingar.

Har varit ett par inlägg med annat innehåll, lite paddo och sånt, men det finns ju annat här i livet än just träning.
Fast idag har min dag bara varit träning. Först cyklade jag långt, blev nästan sju timmar. Sedan bytte jag bara om lite och sprang sedan en kvart.
Gick bra. Hade ingen superfart men iallafall, det kändes bra och det tyckerjag är viktigast.
När jag cyklar långt som jag gjorde gör jag saker som kanske inte så många andra cyklister och triathleter gör. Jag äter mat. Stannade efter ca 4,5 timme och köpte en pastasallad. Åt upp den och cyklade sedan vidare. Under detta pass hann jag även äta bananer och mackor. Jag tycker personligen att träningen ger mer om jag inte är hungrig eller på väg in i väggen  då orkar jag ta i mer under hela passet. Annars tycker jag att det kan bli så att man blir matt av hunger och då orkar man inte cykla ordentligt.. Kanske inte de optimala för fettförbränningen att äta "en massa" under ett långpass. Fast det har jag alltid gjort och iallafall orkat köra Ironman och andra långa tävlingar utan att behöva äta, mer än bars och en och annan banan och när jag tävlar dricker jag även sportdryck.
Så för mig fungerar det.

Ovido - Quiz & Flashcards