Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Eva - 13 oktober 2007 14:31

Idag har jag sprungit Sävedalsloppet. Det är 7.85 km asfalt (skulle egetnligen varit 8 km men pga av en mindre arrangörsmiss så blev banan 150 meter kortare än vade det från början var sagt). Och det gick riktigt bra det första 6 kilometrarna. Jag kände mig oväntat stark och sprang på bra. De två sista kilometrarna var lite kämpigare. Och jag blev "frånsprungen" av ett par stycken killar som jag höll jämfart med fram till 6 km. Men jag tappade bara några sekunder. 
Kom i mål efter 7,85 km på en tid på 28.28 En helt klart godkänd tid för min del. Jag är nöjd över att jag kände mig så pass stark. Och att jag kunde springa så pass fort trots många träningstimmar i benen de sista veckorna och inga snabba pass sedan Lidingöloppet för två veckor sedan och innan dess tror jag att dev duathlon-SM.
Kollade upp gamla resultat också. 2004 sprang jag detta lopp men då var det 8,8 km, sprang på 34.53 Så fast det hade varit 8,8 km idag hade jag sprungit snabbare (hoppas jag). 
Jag vann damklassen. Det var jätte många både herrar och damer med i tävlingen, vilket var jätte skoj. I damklassen kom 55 damer i mål, det är inte på så många tävlingar som har en så stor damklass!
Resultat finns på:
www.saik.nu/savedalsloppet


Skapa flashcards