Alla inlägg den 18 oktober 2007

Av Eva - 18 oktober 2007 22:34

Idag har jag frusit nästan hela dagen. Det är inget kul. Solen har lyst här idag men det har blåst kallt. Och på jobbet var det också kallt inomhus jag jag fick aldrig riktigt upp värmen där heller. Sedan har jag varit trött idag och då blir jag ännu mer frusen.
Blev lite förvånad när jag frusen ställde mig i duschen i simhallen, mina fingrar var blåa! Och när jag kom in i simhallen var det "bara" 27.8 grader i vattnet. Då brukar jag frysa, men jag simmade väldigt effektivt så jag började faktiskt inte frysa förrän jag simmade av.
Annars rullar träningen på allt efter planerna. Lite segare denna vecka än förra men det är väl så det ska vara med träningen, lite upp och ner. Känns segare än det går. Idag när jag sprang hem från jobbet kändes det tungt, var inga lätta steg men jag hade iallafall en "bra" tid för "hemlöpning".  Måste försöka vara positiv :)
På lördag ska jag tävla, i Newline offroad duathlon. En tävling som arrangeras av triathlon Väst och den går bara ett par kilometer hemifrån oss.
Först är det löpning 2,5 k, följt av 10 km MTB och sedan avslutas den med 2,5 km löpning. Lite nervös för min mtb-form så är lika med noll, eftersom jag inte cyklat en enda gång mtb i år. Sist jag cyklade i skogen var nog på denna tävling förra året. och sedan i vintras på vintertriathlon men då cyklade vi ju på snö.
Kommer nog ta det säkra före det osäkra, dvs jag kommer att gå/springa vid de kluriga partierna på banan. Sen får det gå som det går. Tappar kanske mycket tid men jag vill verkligen inte och törs inte heller cykla över sten, rötter och lera, är för ovan och feg!
Imorgon ska jag nog "tjuvträna" lite mtb. Måste kolla att min cykel fungerar. Det är viktigt!

Skapa flashcards