Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

Dagen efter ett långpass

Av Eva - 11 oktober 2007 17:40

brukar jag alltid vara extra hungrig. Idag var inget undantag. Jag tror att kroppen ligger lite efter i energi intagg och tar igen det såhär dagen efter.
Fast min kropp har återhämtat sig bra. Sprang från och till jobbet i morse och det kändes bra. Ingen ny rekord tid till jobbet men sprang på 1.01 fast jag stannade och tog av mig jackan. Så det gick bra.
Känns som om formen finns där "under all träning"dvs att jag är i bra form men eftersom jag tränat mycket de sista veckorna så är jag för sliten för att kunna köra fort. Men med lite vila så kommer jag förhoppningsvis i form. Det är bra inför Florida. Nu ska jag träna på ordentligt denna och nästa vecka innan jag börjat trappa ner lite på  träningen inför Florida.
Så det ser bra ut.
Idag när jag spranghem från jobbet längtade jag till och med efter kvällens simpass. Vet inte om jag någonsin i min historia längtat efter ett simpass.
Men just nu känns det lite motigt att fara och simma. Sitter i soffan med en filt och fryser. Ute regnar det och blåser. Men jag ska simma. Kanske inte så långt men jag ska iallafall iväg.
Imorgon blir det ett lite längre cykelpass.
och till helgen blir det fart.Först på lördag ska jag tävla i löpning i Sävedalsloppet. Det är 8 km. Alldeles lagom för att springa fort, utan att det är för långt och blir för slitsamt. Något som jag verkligen behöver just nu är, fart!  Och vad passar bättre än att tävla?!
På söndag ska jag köra cykelintervaller och simma.

 
 
Ingen bild

Löwet

12 oktober 2007 10:13

Gött då vet jag vilken rygg jag skall försöka att hålla för att få en bra tid!

 
Ingen bild

Eva

12 oktober 2007 20:13

Per, det blir kul med sällskap på vägen, fast jag tror att det blir tufft för mig, du är snabbare.

 
Ingen bild

Fan

12 oktober 2007 20:22

Kör hårt i morgon och ta rygg på "Löwet"!
Tänk på att det kan vara bra inför Florida....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 10 maj 2010 23:07

Här kommer jag att blogga fortsättningsvis http://twitter.com/thuleadventure www.thuleadventureteam.com www.evanystrom.comhttp://www.facebook.com/#!/pages/Thule-Adventure-Team/264798978667?ref=ts  Thule Adventure teams "fan club" på facebook. G...

Av Eva - 1 maj 2010 08:27

Grått ute och regnet hänger i luften idag igen. Var är solen kan man ju undra?! Verkar som att det ska bli lite bättre väder imorgon, man kan ju alltid hoppas på det. Ska iväg och simma snart, inomhus   . Satt och läste Outside träning 2010 till ...

Av Eva - 30 april 2010 18:54

Ledig dag = cykeldag. Blev ett långpass på cykeln idag. Hade tur och klarade mig rätt bra från regn under passet. Fick ta av och på regnjackan ett par gånger bara :) Just nu regnar det desto mer. I Kina gick det också bra även om teamet hade det tu...

Av Eva - 28 april 2010 15:53

Förmiddagens cykelpass vimlade av fina vitsippor i skog och mark! Kan tänka mig att eftermgens löppass kommer att kantas av ännu fler vitsippor! Det är härligt med vår! I Kina går det bra. Thule Adventure Team vann första etappen och blev tvåa på...

Av Eva - 25 april 2010 21:25


I torsdags åkte Martin till Kina för att tävla i Baise International Outdoor Quest‏. Tävlingen startar i morgon måndag och är en fyra dagars etapp tävling.Thule Adventure team i Kina består av:  Richard och Elina Ussher, Martin och Karl ( ej me...

Ovido - Quiz & Flashcards